פעילי המחאה נגד שר התחבורה ישראל כ״ץ כבר מסמנים את היעד הבא במאבקם להפעלת תחבורה ציבורית בשבתות וחגים. הפעילים מתכוונים לנצל את ימי חג השבועות, שבהם הציבור הישראלי לא יוכל לנוע בתחבורה ציבורית מסודרת מיום שישי ועד יום ראשון, כדי להרחיב את המחאה ולגייס תומכים נוספים.
 
"המאבק שבשמו יצאנו לא התחיל בפסח ולא ייגמר בשבועות. מי שסבל בחג הפסח מחוסר תחבורה ציבורית והיה בעוצר בית, ימשיך לסבול ויחזור להיות בעוצר גם בשבועות מאותה הסיבה בדיוק. שר התחבורה יכול להמשיך ולומר שמדובר ב'חבורה של שמאלנים', אבל זה לא פותר את המצוקה האמיתית של מאות אלפים", אמרה נעמה ריבה, ממארגנות מחאת הפייסבוק למען תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים.
 
שותפה להתארגנות, רשף אייזנברג, אמר: ״כל עוד הבעיה נמשכת, גם המחאה תימשך. הפוליטיקאים צריכים להבין, שכל עוד מאות אלפי ישראלים יהיו נתונים לעוצר בסופי שבוע, אנחנו נמשיך להפגין גם מחוץ לבתיהם״.
 

אייזנברג התייחס גם לתגובתו של השר כ״ץ למחאה: ״אי אפשר לבוא ולפתור את כל העניין באמירה שאנחנו חבורה של שמאלנים. מי שנזקק לתחבורה ציבורית הוא מי שאין לו רכב פרטי ולא מי שהוא חבר מפלגה כזו או אחרת. עוד לא ראיתי נהג אוטובוס ששאל אותי למי אני מצביע״.
 
30 אלף חותמים

ח״כ תמר זנדברג (מרצ), שהגישה הצעת חוק בנושא והשתתפה בשבוע שעבר בהפגנה מול ביתו של שר התחבורה במושב כפר אחים, הוסיפה: ״המחאה שראינו בפסח היא רק ההתחלה. מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה בכל סוף שבוע כשאזרחים לא יכולים לנוע בחופשיות בגלל היעדר תחבורה ציבורית. בשבועות שוב נראה עוצר ארוך מן הרגיל ואני יכולה להבטיח לשר התחבורה שהמחאה לא תיעצר ולא תגווע, משום שזה מצב שאי אפשר להתרגל אליו״. בתוך כך, הגיע כבר לכ-30 אלף מספר החותמים על העצומה הקוראת לאסור על שרים להשתמש ברכבי השרד שלהם בשבתות ובחגים.