שישה מטיילים הגיעו במהלך היום (שבת) אל המרכז הרפואי זיו בצפת לאחר שהותקפו על ידי זאב באזור נחל חזורי ברמת הגולן.



בשעות הבוקר הגיעו אב ובנו בן התשע, זוג, ומטייל נוסף אל בית החולים באופן עצמאי וסיפרו לצוות הרפואי כי במהלך טיול באזור, הבחינו לפתע בזאב אשר זינק לעברם ותקף אותם. מטיילים נוספים שהיו באזור הבריחו את הזאב באמצעות אבנים אשר השליכו לעברו והוא נמלט מן המקום.



מג'יד אבו ג'נב, אח ואחראי משמרת במחלקת המיון שבמרכז הרפואי, סיפר כי כל המטופלים נבדקו וקיבלו מיד חיסון נגד כלבת, וכי ארבעה מהם סובלים מחתכים ונשיכות של הזאב. מטופל נוסף קיבל אף הוא את החיסון כיוון שבא במגע עם הפצעים הפתוחים בעת שסייע לאשתו.



"מדברי המטופלים אנו מבינים כי האב ובנו טיילו באזור, בקבוצה אחת, והפצועים האחרים בקבוצה נוספת", סיפר אבו ג'נב, "האב סובל מחתכים ושריטות בכף ידו ובנו מחתך בזרוע. מהקבוצה השנייה טופל גבר הסובל משריטות בגפיים ומשבר בקרסול, שנגרם ככל הנראה בעת שניסה לברוח מהזאב התוקף, ואישה אשר סובלת משריטה עמוקה בשוק וכמו כן מסימני נשיכה. הילד הועבר לקבלת טיפול במחלקת מיון ילדים. לכולם בוצעה שטיפה יסודית של הפצעים, חיטוי וחבישה והם קיבלו חיסונים נגד כלבת. גם בעלה של האישה אשר טיפל בה בשטח ובא במגע עם הפצעים, קיבל חיסון נגד כלבת".



"היא נשכה אותי, זה היה מבהיל נורא"


בשעות אחר הצהריים הגיעו אל במרכז הרפואי זיו שני מטיילים נוספים אשר הותקפו על ידי זאב, בשני מקרים שונים, באזור נחל נמרוד ברמת הגולן.



שני המקרים אירעו סמוך לאזור נבי חזורי בו אירעה תקיפת הזאבים בבוקר. מטייל אחד הגיע עם נשיכה ברגלו, טופל, נחבש, חוסן כנגד כלבת ושוחרר לביתו, ואילו מטייל נוסף, אמיר מנקס, חייל בן 21, הגיע זמן קצר אחריו עם סימני נשיכה בירך שמאל, טופל במיון במצב קל וחוסן אף הוא כנגד כלבת.




ידו של אמיר מנקס לאחר שננשך. צילום: אמיר מנקס


מנקס סיפר: "טיילתי עם המשפחה ליד מושב נמרוד ברמת הגולן. חנינו את הרכב וירדנו למעין באזור, כשלפתע אני ואחי הגדול ראינו זאבה. בהתחלה היא הייתה נראית רגועה, הסתובבנו כדי לברוח משם ואז היא רצה אלי נשכה אותי בירך שמאל, עזבה אותי והמשיכה לרדוף אחרי אחי עד שנעלמה. עלינו מהר למעלה וכשיצאנו מהמקום עם הרכב ראינו את הזאבה והחלטנו לתעד אותה. משם המשכנו לבית החולים, שם פגשנו אב ובנו שננשכו באזור סמוך בבוקר, והם אמרו שזו נראית אותה זאבה. האמת שזה היה מבהיל וטוב שזה נגמר ככה".



מרשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים נמסר כי נערכים חיפושים נרחבים אחרי הזאבה.