מחבר שורות אלה היה בעבר הלא רחוק מורה ומחנך, שבין השאר גם הכין תלמידים לבגרות באנגלית ובהיסטוריה. נוסף לכך אני אב לילדים - לפני ואחרי מבחני הבגרות.



עוד בהיותי תלמיד להוראה וחינוך בסמינר לימדו אותנו המרצים והפסיכולוגים החינוכיים כיצד להכין תלמיד למבחן, בין היתר גם לבחינת בגרות. וכך פעלנו: מומלץ ללמוד לקראת המבחן, תוך התמקדות כזו או אחרת בחומר, עד ערב לפני המבחן.



ערב לפני המבחן - כך הצענו לתלמידינו וכך הצעתי אני לילדי הפרטיים - סגור את הספרים והמחברות, תכנן פעילות מהנה, משחררת, רגועה, כמו סרט או בילוי עם חברים. לך לישון מוקדם ותגיע למבחן רגוע, רענן ומרוכז. כמורים ומחנכים קיבלנו את התלמידים באווירה חגיגית והצענו עוגות ושתייה. וראה זה פלא - זה עבד!



ומה יקרה מחר בבחינת הבגרות בשפות? כך הורה משרד החינוך: ייכנסו התלמידים לכיתה 45 דקות לפני המבחן, ישבו במקום המיועד תחת השגחה קפדנית, עם מורים מקצועיים שיסייעו להם בחומר ובשאלות לקראת המבחן. האומנם?



האם יש לך תעודת הוראה או חינוך, גברתי מנכ"לית משרד החינוך? להלחיץ ילד בכיתה סגורה 45 דקות לפני המבחן עם מורים שעוברים על החומר?



כל מי שיעבור על מכלול עשרות ההוראות ההזויות שנשלחו למנהלי בתי הספר, כיצד להיערך ולהתארגן למבצע העברת השאלונים באינטרנט, לא יוכל שלא לגחך או להתעצבן או לחשוב שנקלע לתסריט של כותבי "ארץ נהדרת".



"צוותים מיוחדים יוכשרו... מנהלים יפקחו... מכונות שכפול ייבדקו... המדפיסים יעמדו בכוננות... לוודא שאין תקלות... לקנות מספיק טונר... מספיק סיכות למהדק".



רבותי במשרד החינוך - האם אינכם מסוגלים להעביר מבחנים לבתי הספר ללא ההדלפות? נכשלתם בתפקידכם! מנהל האבטחה, האחראי למבחני הבגרות, מנכ"לית המשרד - השילו את הדבק מהכיסא ופנו מקומכם למי שכן מסוגל.



ועוד משפט לסיום. במעגל החינוך ישנם שלושה שותפים: המורה, הילד וההורים. לא התייעצתם עם ההורים לפני שהגעתם להחלטות שישפיעו על עתיד ילדינו. כן, מבחני הבגרות בארץ עדיין קובעים את עתיד ילדינו.



ולכם ההורים - הצטרפו למחאה! אל תשלחו את ילדיכם לבתי הספר עד שמשרד החינוך ימצא לנכון לשבת איתנו - נציגי ההורים, המורים והתלמידים, ולהגיע לפתרון מוסכם.



הכותב הוא יו׳׳ר ועד ההורים במועצה האזורית שער הנגב וחבר פורום ועדי ההורים היישוביים.