חודש לאחר שהופץ הסרטון בו נראה שוטר במשטרת ישראל מכה את החייל הישראלי ממוצא אתיופי, בזמן שמתנדב במשטרה מסייע לו, אתמול (שלישי) הגיש דמאס, לבית המשפט השלום בתל אביב תביעה נגד המשטרה בדרישה לפצותו בסך של 390 אלף שקלים. 


דמאס תובע לא רק את המשטרה אלה גם את שני השוטרים שתקפו אותו. בכתב התביעה שהוגש באמצעות עורך דינו אייל אבולפיה נטען בית היתר כי החייל חווה פציעות קשות בגופו מהמכות והאלימות שהופנתה כלפיו יצרה קרע עמוק בין העדה אליה הוא משתייך לבין משטרת ישראל והחברה הישראלית כולה, דבר שיצר אצלו לחץ נפשי כבד.

על היותו לובש מדים נכתב בכתב התביעה כי התקיפה פגעה קשות באחד מסמליה של מדינת ישראל. ובינתיים במחלקה לחקירות שוטרים סיימו את החקירה בנושא. למרות שהשוטר שהכה את דמאס פוטר מן המשטרה, במח"ש העבירו את החומר לפרקליטות שם צפויים בקרוב להחליט אם יוגש כתב אישום נגד השוטר לשעבר והמתנדב שגם הוא הודח על ידי המפכ"ל מתפקידו.

הפרקליטות צפויה להחליט בקרוב גם האם לסגור את התיק נגד דמאס עצמו. השוטרים שנראו בסרטון תוקפים אותו דיווחו באותו יום כי הוא זה שתקף שוטרים בניגוד למה שנראה בסרטון ובעצם "תפרו" לו תיק פלילי. במשרד המשפטים ובפרקליטות מעריכים כי בסיום ההליך התיק יגנז. 

הסרטון המדובר חשף קרע עמוק בין המשטרה לבין הקהילה האתיופית והוציא אלפים לרחובות להפגנות ולחסימות צירים מרכזיים. חלק מההפגנות הפכו אלימות וכדי להרגיע את הרוחות הוזמן דמאס פיקדה למשרדו של ראש הממשלה שם בנוכחות השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה התנצלה המדינה בפני החייל על האירוע המצער ובפני הקהילה האתיופית. אולם בני הקהילה עדיין טוענים לאפליה קשה מצד המשטרה כלפיהם וממשיכם את מאבקם.