"היה פה זיהום חקירה זועק לשמיים של ניצב בדימוס, שאמר לי במפורש: 'אכניס אותך לבית כלא'. בישראל כשמחפשים אותך מערכות, אין לך  סיכוי", כך אמר הבוקר (שני) ראש עיריית רמת השרון יצחק רוכברגר, שיצא לנבצרות, והורשע אתמול בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים.

רוכברג הדגיש כי "יצאתי בעונש כבד. אך איני מבקר את מערכת המשפט ולא את השופט, ואני לא מתווכח איתו לגבי המסקנה שלו. אבל מדובר בהחזר נסיעות שקיבלתי לפני כ-10 שנים, כשכיהנתי במקביל גם כראש עיר.  לא יכולתי לקבל משכורת פעמיים,  ולכן הדירקטריון אישר לי 6,000 שקלים בחודש". 
 
הוא הוסיף כי "נעשו לי משהו כמו 11 חקירות בזמן כהונתי, ועוד לפני שנפתחה חקירת משטרה, אני באתי ואמרתי מיוזמתי - תבדקו את זה. עולה למישהו על הדעת שאני אעשה עבירות כאלו בזדון? זה היה טעות בתום לב. טעיתי והודיתי בזה".

בית המשפט גזר אתמול על רוכברג שישה חודשי מאסר על תנאי, שיבוצעו בצורה של עבודות שירות. כמו כן, הוטל עליו קנס של 40 אלף שקל ונקבע כי דבק קלון במעשיו.

רוכברג התעקש בראיון לגלי צה"ל כי נעשה לו עוול ואמר: "השופט לא קיבלת את חזקת הטעות שלי, צר לי על זה. אבל אני צריך לרמות בשביל 700 או אלף שקל? אני מכבד את השופט הזה אבל גם שופט יכול לטעות. אין שום היגיון בעולם שאני, שניהלתי תקציבים של מאות מיליונים בזמן שהייתי ראש עיר,  ולא דבק בי רבב, אני צריך לרמות קרן בשביל גרוש ורבע? לא הכנסתי ידי לקופה הציבורית". 
ראש העיר הנבצר הדגיש כי בכוונתו לערער על פסק הדין, ואף התייחס לאווירה הציבורית בעניינו: "האוווירה הציבורית קשה ביותר, אבל איש ציבור לא יכול לטעות גם טעות בתום לב? אני מתכוון לערער, אין לי ברירה ולא אוכל לחיות עד יום מותי עם הדבר הזה. לא נולדתי ראש עיר ואני יכול לחיות גם בלי זה. באתי משליחות ציבורית, אז טעיתי טעות בתום לב. רק הבוקר אנו רואים כמה כסף התבזבז במעון של האיש הכי בכיר במדינה". 

הוא הוסיף כי "כל השירות הציבורי נמצא בפוקוס שבו כמעט בלתי אפשרי לעבוד מול פקידות, שכל פקיד בה מלך, הבקרה מוגזמת. נכון לרגע זה כל עוד העונש איננו חלוט, אני עדיין נמצא בגדר ראש עיר נבצר, ורק אז אעשה מה שיחליט בית המשפט. אני לא דורך בעירייה כבר הרבה חודשים, שלא יגידו שאני מתערב. לא יכול להגיד לך מה יהיה עוד שבע שנים (כשתיגמר תקופת הקלון).