נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח היום (חמישי), עם האב גרגורי קולינס, ראש המסדר הבנדיקטיני בישראל, והביע בפניו את צערו על ההשחתה וההצתה שאירעו בכנסיית טבחה שבכנרת. שני בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן בעקבות ההצתה, ובמקום נמצא כיתוב בעברית מתוך תפילת "עלינו לשבח", ההמייחל כי לא יהיו עובדי אלילים בארץ.



"עודכנתי הבוקר בתדהמה ובעצב על השריפה בכנסיית טבחה", אמר הנשיא, והוסיף:" זהו הרס נוראי של אתר קדוש ומקום תפילה, ואיום על רקמת החיים במדינתנו. בישראל חיים אנשים מאמונות שונות שרוצים לחיות יחד בהרמוניה, כבוד וסובלנות. אנו מחויבים כמדינה וחברה להגן על האתרים הקדושים לכל האמונות ולשמרם. אני יכול להבטיח כי רשויות החוק בישראל יחקרו את הפשע הזה ויעשו כל מאמץ להביא את האשמים לדין במהרה". 

 האב גרגורי הודה לנשיא בחום ובהתרגשות על שיחת הטלפון ואמר: "אנו רואים במעשה התקפה על הדמוקרטיה הישראלית. אנו יודעים שכל ישראלי בר-דעת מתנגד למעשה הנורא הזה, שוודאי בוצע על ידי מיעוט קיצוני". האב גרגורי סיפר לנשיא כי טבחה הוא מאתרי התיירות הפופולאריים בישראל, וכי למעלה  מ-5,000 מבקרים פוקדים אותו בכל יום. עוד הוסיף הרב גרגורי כי כעת, לאחר השריפה האתר ייסגר למבקרים לשלושה ימים. 

בסיום השיחה אמר הנשיא: "בעולם בו קיצוניים בחרו בנתיב האלימות וההפחדה יש לנו חובה קדושה להתאחד וללכת בנתיב הדיאלוג וההבנה. אנא מסור את תמיכתי לחברי הקהילה כולה".

"הפגיעה בכנסיית הלחם והדגים בצפון הכנרת היא מעשה של חילול הקודש"

גם בפורום גיוס העדה הנוצרית, בראשות האב גבריאל נדאף הביעו זעזוע מהפגיעה בכנסיית הלחם והדגים: "שוב פעם התעוררנו הבוקר למקרה של גורמים קיצוניים שמנסים לפגוע בדו-קיום, ביחסי יהודי-נוצרים ומשחירים את פני מדינת ישראל והחברה הישראלית. הפגיעה בכנסיית הלחם והדגים בצפון הכנרת היא מעשה של חילול הקודש, ופגיעה חמורה ברגשות הנוצרים ובכלל מדינת ישראל".
 
בפורום אף קראו למשטרת ישראל ולרשויות החוק לעשות הכל כדי לשים את היד על המחבלים שפגעו בכנסייה ולמצות איתם את הדין. 

 גם ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה בעמוד הפייסבוק שלה על הצתת הכנסייה בצפון: "ריח של קנאות דתית אלימה ומטורפת עולה מההצתה של כנסיית הלחם והדגים הקתולית שלחוף הכינרת. הם חירבו את אחת הכנסיות היפות בארץ, שיש לה ערך היסטורי, דתי, תיירותי ומה לא, והמוני קתולים בעולם מכירים אותה ונושאים אליה עיניים". 

"מעניין איזה אלוהים ואיזה תיקון עולם הזוי ומשובש יש בליבם של המנוולים האלה, שקצת נפט וגפרורים הם כלי נשק בידם להכריז מלחמה על העולם הנוצרי. בדיוק מה שאנחנו צריכים בכלל, ובפרט עכשיו", הוסיפה יחימוביץ.