אסון באולם אירועים ביבנה. אישה אחת נהרגה ו-21 נפצעו ביניהם אחד באורח בינוני בקריסת גשר תאורה ענק בשיאו של אירוע באולם השמחות "ADIA" שביבנה.
סמוך לשעה חצות וחצי התקבלו במוקד מד"א מרחב איילון עשרות קריאות על גשר תאורה גדול שצנח, בשיאו של אירוע באולם השמחות "ADIA " שביבנה כשהוא צונח על אורחים שישבו באותה שעה על כסאות מסביב לשולחנות שבאולם.
צפו: אולם האירועים שניות לאחר קריסת התאורה

על פי הדיווחים קרס גשר התאורה ועליו מערכות תאורה כבדות היישר על גופם של אורחים שסעדו במקומותיהם. כתוצאה מקריסת גשר התאורה נהרגה אורחת באירוע אישה כבת 50 ו – 21 אורחים נוספים נפצעו מרביתם באורח קל.




אולם האירועים ביבנה, הלילה. צילום: סוכנות 24


כוחות גדולים של משטרה ממרחב שפלה וממד"א מרחב איילון הוזנקו למקום תוך זמן קצר ובמקביל למתן סיוע רפואי לפצועים החלו חוקרי המשטרה בחקירת נסיבות האירוע המצער.

פאראמדיקים של מד"א וחובשים שפעלו בזירה בפיקודו של איציק בן אהרון מנהל מרחב איילון במד"א החלו להעניק סיוע רפואים לפצועים ביניהם אישה שמותה נקבע במקום וכן צעיר כבן 30 שנפגע בראשו ומצבו הוגדר כבינוני.
מרבית הפצועים נפגעו משברי זכוכיות וכן מפגיעות ישירות של גשר התאורה והם פונו לבתי החולים קפלן ברחובות, תל השומר ברמת גן ואסף הרופא בצריפין.
פאראמדיק מד"א מייק פרז שהגיע בין הראשונים למקום מספר. "במקום הייתה המולה רבה, חלק מהפצועים התהלכו וחלקם שכבו במרכז האולם והאנשים במקום היו מבוהלים וניסו למלט את עצמם מחוץ לאולם. ערכנו מיון ראשוני ואיבחנו בשלושה פצועים שוכבים, אחת מהן הייתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. החלנו לבצע בה מיד פעולות החייאה ולהעניק לה טיפול רפואי מציל חיים ולצערינו לאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותה במקום. גבר נוסף נפגע בראשו, היה בהכרה והוגדר באורח בינוני, והשאר במצב קל. לאחר שטיפלנו בהם כוחות גדולים שלנו שהגיעו למקום פינו אותם לבתי החולים קפלן, אסף הרופא ותל השומר".

סגן מנהל מרחב איילון במד"א אופיר פרנטקי שטיפל בנפגעים סיפר:  "מיד עם קבלת הדיווח על האירוע הגעתי לזירה, עשרות חוגגים באולם ומחוצה לו צעקו וקראו לעזרה, במקום הייתה המולה גדולה, ריכזנו את הנפגעים שהיו פזורים באולם ומסביבו, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם לבתי החולים באזור".
 
מנהל מרחב איילון במד"א איציק בן-אהרון שפיקד על הכוחות הוסיף. "הגענו למקום בכוחות גדולים של כונני מד"א, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. ערכנו מיון ראשוני וחילצנו את הנפגעים מתוך האולם. לאחר טיפול ראשוני בשטח העברנו את הנפגעים במהירות להמשך טיפול בבתי החולים".
 
מפקד מחוז המרכז במשטרה ניצב מוטי כהן, שקיים הערכת מצב ראשונית בזירה החליט להטיל את החקירה על חוקרי יחידת ההונאה של מחוז המרכז במשטרה.
 


עשרות פצועים. הנברשת שקרסה הלילה באולם ביבנה. צילום: סוכנות 24

 


כוחות ההצלה מחוץ לאולם ביבנה. צילום: שרגא קורצוג ואיציק אביטן, סוכנות "חדשות 24"