סמוך לשעה 23:00 אמש (שני), נפתחה אש מרכב חולף לעבר רכב שנסע על ציר גדעון סמוך לצומת עם כביש אלון. כשמונה עשר כדורים פגעו ברכב ופצעו את כל יושביו, תושבי היישוב כוכב השחר, ששבו ממשחק ליגת כדורסל אזורית שהתקיימה ביישוב עלי.



בצומת עמד רכבם של המחבלים, שהעלה את חשדם של נוסעי הרכב. המחבלים חסמו את הרכב וירו בו. ברכב ישבו לפחות שני מחבלים, והוא נמלט מהמקום. הרכב הפגוע גלש לכיוון הצומת ונעצר. רכב שנסע מאחוריהם הזעיק את כוחות ההצלה והביטחון. ארבעת נוסעי המכונית נפגעו מהירי והם פונו באמבולנס לבתי החולים בירושלים.



בעקבות הפיגוע הוכרז נוהל של "אביר לילה ב' מלא" (חשש לחדירת מחבלים ליישוב) ביישובים הבאים: שילה, גבעות שילה, מגדלים, תפוח, רחלים ונופי נחמיה.



ארבעת הפצועים פונו, כאמור לבתי החולים בירושלים. מצבם של שלושה קל-בינוני והם סובלים מפגיעות בגפיים. מצבו של מלאכי רוזנפלד מוסיף להיות קשה. רוזנפלד היה הכי קרוב ליורים וספג שני כדורים בבטנו וכדור אחד בעורק ראשי בירך, שממנו דימם במהלך כל הלילה. הוא עבר ניתוח שארך כ-12 שעות, הוא מתאושש, מצבו יציב, עודנו מונשם ומורדם. הפצוע השני בן ה-26, אשר נפגע אף הוא בגפיים התחתונות מאושפז במצב בינוני, בהכרה ומצבו יציב.



רוזנפלד הוא בנם של אליעזר ושרה, מוותיקי היישוב כוכב השחר. אליעזר רוזנפלד איבד את אחיו, יצחק, כשהיה בסוף קורס מט"קים והוא בן 22. שנתיים לאחר מכן נולד לזוג בן בכור והם קראו לו יצחק. יצחקי היה טייס מצטיין ונהרג בטיול בשיטפון נחל צאלים



אביו של מלאכי הוא נגן קלרינט פופולארי, שהוציא סדרת דיסקים ידועה בשם "הניגון שבלב". המוסיקה היא שהחזיקה אותו ואת משפחתו במשברים הגדולים שפקדו אותם והיא זו שנתנה לו כוחות. לאחר מותו של יצחקי הביאו הזוג עוד שני ילדים לעולם מתוך החלטה לדבוק בחיים.



זהו הפיגוע השישי מאז תחילת חודש הרמדאן, שכולל את הרצחו של דני גונן ז"ל, ניסיון פיגוע בבקעות שבבקעת הירדן, ניסיון נוסף בבית אל, דקירתה של שוטרת במחסום 300 הסמוך לקבר רחל ודקירתו של לוחם מג"ב בשער שכם.



גורם ביטחוני מסר בעקבות הפיגוע: "מתחקיר ראשוני של הפיגוע, מדובר ככל הנראה ברכב של מחבלים שהמתין בצד הדרך לשעת כושר לביצוע הירי, בעת שחלף הרכב הישראלי ובו חבורת הצעירים שנסעו לביתם, נפתחה אש לעבר הרכב וכל יושביו נפגעו מן הירי. מדובר באירוע קשה שהיה יכול להסתיים בצורה טרגית אף יותר. כוחות הביטחון, צה"ל והשב"כ סורקים אחר המחבלים בכל האזור".



בתגובה לגל הפיגועים קיימו אמש תושבי האזור ותומכיהם עצרת במקום הפיגוע, כנגד מה שמתואר על ידם כ"הפקרות ביטחונית", תחת הכותרת "דם יהודים לא יהיה הפקר", בהשתתפות רבנים ואישי ציבור.




אחד הפצועים מהפיגוע. צילום: יוני ריקנר