ח"כ ינון מגל, חבר בוועדה למאבק בנגע הסמים והאלכוהול, הוכיח היום (שני) בדיון של הוועדה שעסק בסמי פיצוציות כיצד ניתן בקלות לרכוש סמים באמצעות הטלפון. לחברי הכנסת שהשתתפו בדיון הוצג פלייר שמפרסם סם מסוג "נייס גאי" למכירה ומאפשר להזמין שתי שקיות ביג של נייס גאי במחיר של 150 שקלים ומבטיח משלוחים 24 שעות ביממה. 
חבר הכנסת מגל טילפן תוך כדי הדיון למספר המופיע על הפלייר וניהל שיחה קצרה עם המוכר. ח"כ מגל שאל האם אפשר לרכוש נייס גאי וביקש לברר האם מדובר בסם חוקי. בשלב זה השיחה נותקה והאיש שאמור לרכוש את הנייס גאי, הבין כי מדובר בניסיון לעלות על עקבותיו והתקשר לאחר מכן בחזרה והודיע כי הוא לא עוסק כלל בנושא סמים קלים.
ח"כ מגל אמר לנציגי המשטרה בדיון כי השיחה הקצרה שקיים מוכיחה את הקלות שבה ניתן היום להשיג סמי פיצוציה. לוועדה, בראשותה של ח"כ תמר זנדברג, הוצג דוח מטעם מחלקת המחקר של הכנסת לפיו מדיווחי המשטרה עולה כי נרשמת עלייה בסחר הסמים בארץ באמצעות הטלפון והרשתות החברתיות.

על פי המסמך, המשטרה ערכה באוקטובר אשתקד מבצע ארצי כנגד צרכני הפצה של סמי פיצוציות באמצעות קווי טלפון ואתרי אינטרנט. במסגרת המבצע איתרה חברה פרטית לפתרונות אבטחה באינטרנט, שהמשטרה שכרה את שורותיה 32 אתרי אינטרנט ופייסבוק שפירסמו סמי פיצוציות. בעקבות המבצע, כל האתרים ודפי הפייסבוק נסגרו. בעקבות האירועים בוועדה, הודיעה המשטרה כי היא מנתקת מיידית את המספר של הסוחר. 

על פי נתוני המשטרה, מחיר חגיגת או נייס גיא, שעלה בעבר כ-50 שקלים, עלה ל-150 שקלים בעקבות האכיפה.עוד עולה מנתוני המשטרה כי יש שינוי במכירת סמים לקטינים וכי כמעט ולא נמצא אותם יותר בפיצוציות, אלא באתרים וברשתות החברתיות.

איתן גורני מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול אמר כי "אנחנו פועלים בקהילה וגם בפעילויות הסברה לבני נוער ולהורים אשר מצליחות להביא לעלייה בתפיסת המסוכנות של סמי הפיצוציות שעל פי סקר שנערך לאחרונה, 94% מהציבור סבור שמדובר בחומרים מסוכנים ומזיקים".

גורני שלל את האמירות שהושמעו בועדה כי אי חוקיות הקנאביס גורמת לשימוש רב יותר בסמי פיצוציות וציין כי מדובר בחומרים שונים בתכלית שלא מהווים תחליף אחד לשני ולעיתים אף נצרכים יחד. "המחקר מלמד אותנו אין כל מתאם בין צריכת קנאביס לבין צריכת סמי פיצוציות ואסור להשתמש בסמי פיצוציות בכדי להצדיק הנגשה של קנאביס", הוסיף גורני.