ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה הבוקר (שישי) את הפיגוע שהתרחש אמש בכפר דומא, בו נספה תינוק ונפצעו הוריו ואחיו בן ה-5. "אני מזועזע מהמעשה הנפשע והנורא הזה. מדובר בפיגוע טרור לכל דבר", אמר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף כי "מדינת ישראל נוקטת יד קשה נגד הטרור ולא משנה מי הם מבצעיו. הנחיתי את כוחות הביטחון לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו ללכוד את הרוצחים ולהביאם בהקדם לדין. ממשלת ישראל מאוחדת בהתנגדותה הנחרצת למעשים נוראיים ושפלים שכאלה".

נתניהו מסר את תנחומיו למשפחה והוסיף: "בשם אזרחי ישראל אני מבקש להשתתף בצער משפחתו של עלי דוואבשה ולאחל החלמה מהירה לבני משפחתו שנפגעו".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הביע את צערו ואמר כי "ההצתה ורצח התינוק הפלסטיני עלי דוואפשה הלילה בכפר דומא הם פיגוע טרור קשה ביותר שאיננו יכולים לסבול, ואנו מגנים אותו מכל וכל", אמר יעלון.
לדברי שר הביטחון טרם נתפסו חשודים: "בשעה זו עושים כוחות הביטחון - צה״ל, שב״כ ומשטרה - מאמץ עילאי ללכוד את הרוצחים. אנו נרדוף אותם עד אשר נניח עליהם את ידנו.

"לא נאפשר למחבלים יהודים לפגוע בחייהם של פלסטינים ברחבי יהודה ושומרון, נילחם נגדם בחומרה ובכל הדרכים והכלים העומדים לרשותנו, ונפעל ביד קשה גם נגד שולחיהם וכלפי מי שמזין אותם", הוסיף יעלון.
שר הביטחון אמר כי "אין לנו כל כוונה להתפשר על כך. אלו מעשים המנוגדים לערכיה של מדינת ישראל, ואין בכוונתנו לאפשר לטרוריסטים להמשיך במעשיהם המתועבים.
בתוך כך קורא יעלון להרגיע את הרוחות: "אני קורא לשמור על איפוק ולאפשר לכוחות הביטחון לבצע את משימתם ללכוד את הרוצחים".
שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס לאירוע וכינה אותו "רצח". "לא פשע שנאה, ולא תג מחיר. זהו רצח. הצתת הבית בדומא ורצח התינוק הוא מעשה טרור מזעזע, שהדעת לא יכולה לסבול".
בדרישה להעניש את המפגעים הוסיף בנט: "אני קורא לכוחות הביטחון לפעול בנחרצות להגיע לרוצחים על מנת להענישם במלוא חומרת הדין".

"לא די בגינוי ולא די בהתנערות"
שלי יחימוביץ' הגיבה לפיגוע בראיון לגלי צה"ל ואמרה: "זה סיפור מחריד ומזעזע. פשע שנאה איום ומנורא, תוצאה של ההסתה הגוברת של הימים האחרונים. זה מחריד שמשפחה שלמה עולה באש כתוצאה מפשע שנאה. אי חושבת שמדובר בהסלמה של אירועי הימים האחרונים. מי שמפגע ומצית אש ומנסה לרצוח אלה מעטים מאוד. אין רבים ביננו שעושים את המעשים האלו והם מערערים את הסדר הדמוקרטי, מדובר בפורעי חוק שבזים לחוק".
יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, התייחס לאירוע תג מחיר בכפר דומא וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ימים נוראים. אמש בירושלים והבוקר פשע שנאה מחריד בכפר דומא".
"מותו של התינוק ושריפת הבתים הם אסון נורא. זה טרור לכל דבר מהסוג הגרוע ביותר, מקרה אבו חדיר שחוזר על עצמו ומחייב אותנו ללבוש שק ואפר - אבל לאומי. על רשויות החוק להגביר כוננות ולחקור את האירוע בכל העוצמה כולל גל מעצרים וחקירות עד שיביאו את האשמים לדין במהירות האפשרית", הוסיף הרצוג.
יו"ר האופוזיציה פנה לחברי הכנסת מהימין: "אני אומר לאחיי מצידה השני של הקשת הפוליטית - דרשו חשבון נפש גדול עת מתחדשת האלימות הנוראה. בכנסיית הדגים והלילה במעשה הזוועה של שריפת תינוק. לא די בגינוי. ולא די בהתנערות. דרושה הנהגה וחשבון נפש גדול".

ח"כ יאיר לפיד התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לפיגוע וכתב כי "מי ששורף תינוק פלסטיני הכריז מלחמה על ישראל".

 

אנחנו במלחמה.מי ששורף תינוק פלשתיני הכריז מלחמה על מדינת ישראל. מי שתוקף בסכין צעירים במצעד הגאווה הכריז מלחמה על מדינת...

‎Posted by ‎Yair Lapid - יאיר לפיד‎ on‎ חמישי 30 יולי 2015


ח"כ נחמן שי גינה גם הוא את רצח התינוק וציטט את המשורר חיים נחמן ביאליק: "'נקמה כזאת, נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן', אמר המשורר הלאומי שלנו, חיים נחמן ביאליק, והוסיף 'אם יש צדק יופע מיד'. האחריות לפשעי השנאה והלאומיות האלה נופלת על ממשלת ישראל. ראשית לכל יש לצאת מיהודה ומשומרון, ולהעביר את החברה הישראלית תהליך עמוק של ריפוי והחלמה".

"זה הזמן לייבש את הביצות ולא רק לטפל ביתושים"

יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, אמר כי "אני מגנה את המעשה הנפשע בכפר דומא. על כוחות הבטחון למצוא את האחראים לכך ולמצות עמם את הדין במהרה". לדבריו, "מדובר גם בפגיעה חמורה ביסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל ובמפעל ההתיישבות".

ח"כ איל בן ראובן כינה את האירוע בכפר דומא "אירוע טרור לכל דבר" והוסיף כי "אני מצפה ממערכת הביטחון לטפל בנושא בכל הכוח האפשרי. לתפוס את הטרוריסטים, באשר הם ולמצות אתם את הדין. 
 
ח"כ בן ראובן דרש מהפוליטיקאים מהימין ומהשמאל לגנות את האירוע ואמר כי "לכל אלו שבשבוע האחרון השתלחו בבית המשפט העליון ובמערכת הביטחון, שיחזרו בהם מהשתלחותם, ויעשו הכל להרגעת המצב".
 
ח"כ איתן ברושי מתח ביקורת על כוחות הביטחון ואמר כי "אנו עדים לכישלון מתמשך של כוחות הביטחון בסיכול ומניעה של פעולות תג מחיר. בשנים האחרונות מתרחש תהליך מסוכן שבו מספר פעולות תג מחיר רק עולה וגובר בעוצמתן ובחומרתן".
 
לדבריו, "מבצעי תג מחיר מגיעים מיישובים עם כתובת, משפחה, קהילה, רבנים, ראשי ישובים ואזורים, יש להטיל על גורמים אלו אחריות לחינוך לסיכול ולמניעה. מי שמתיר ומגן על הבנייה הלא חוקית שלא יופתע ממעשי תג מחיר שמובילים לפגיעות בנפש".
 
בעקבות האירוע דרש ברושי לכנס את מליאת הכנסת על אף הפגרה: "על כל קצוות הקשת הפוליטית לגנות כבר עכשיו את הפשע המחריד, אך זה לא מספיק. דרושה הנהגה וחשבון נפש גדול. זה הזמן לייבש את הביצות ולא רק לטפל ביתושים".

ח"כ ציפי לבני התייחסה לכתובות שרוססו בבית שהוצת בכפר דומא ואמרה: "המגן דוד שרוסס על הבית השרוף אינו המגן דוד שלי".
 
"קורה לנו דבר נורא, עוד מרצחים שיוצאים מקרבנו. אני מתביישת ומגנה את הרוצחים וכל מי שבמעשיו או דבריו היה חלק מהאווירה שהבעירה את השנאה הנוראית הזאת בשנים האחרונות. זהו כבר לא קומץ ונדרש כאן חשבון נפש חברתי ושינוי כיוון עמוק", הוסיפה לבני.
 
יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין ביקש להוקיע את המעשה בכפר דומא ואמר כי "אני מזועזע ומודאג נוכח גל הטרור הגואה מקרבנו. רצח התינוק הוא פשע נתעב שנובע כולו משנאה עיוורת שחייבת להיפסק".
 
"אני קורא לכולנו להוקיע את הקיצוניים מקרבנו. כשם שהם פוגעים בחפים מפשע, הם פוגעים בזהותנו ובכל הערכים שבהם אנו דוגלים", הוסיף אדלשטיין.