הציבור איבד את האמון במשטרה וסובר כי מדובר בארגון היררכי, פטריאכלי ומושחת, כך קובע מחקר חדש שערכה פרופ' שרה בן דוד מהמחלקה לקרימינולוגיה באוניברסיטת אריאל בשיתוף מו"פ מחקרי שומרון ובקעת הירדן. 
המחקר ביקש לבדוק האם עמדת הציבור השתנתה לנוכח גל הפרסומים על הטרדות מיניות והביקורת שנבעה מהן. על פי המחקר למעלה ממחצית מהנשאלים בסקר שבוצע לטובת המחקר, סבורים כי המשטרה הינה ארגון מושחת וזאת בעיקר בעקבות חשיפת פרשת ההטרדות המיניות בקרב הקצונה הבכירה.
במסגרת המחקר התבצע סקר בקרב תושבי תל אביב והמרכז בו השתתפו 401 תושבים ומתשובותיהם עולה תמונה מדאיגה לטענת פרופ' בן דוד. "מתוצאות הסקר עולה כי 69.8 אחוזים מהנשאלים הושפעו מהפרסומים האחרונים אודות המשטרה והדבר השפיע לרעה על עמדתם כלפיה. בנוסף, 78.3 אחוזים מהנשאלים טענו כי חשיפת ההטרדות המיניות מעידה על המשטרה כארגון עם תרבות פטריאכלית. 57.6 אחוזים מהנשאלים טענו כי חשיפת ההטרדות המיניות מעידה על המשטרה כארגון היררכי ו-50.9 אחוזים מהנשאלים טענו כי חשיפת ההטרדות המיניות מעידה על המשטרה כארגון מושחת", כך נכתב במחקר. 

פרופ' בן דוד הצביעה על חשיבות הממצאים ואמרה כי "העמדות ויחס הציבור כלפי המשטרה יכולים להשפיע על עבודת המשטרה ועל השגת יעדיה, בשל כך יש חשיבות רבה לעמדות אלו ולאמון הציבור כלפי המשטרה. אזרחים מצייתים לחוק ומשתפים פעולה עם המשטרה במידה רבה מאמונה אישית כי נכון וראוי לעשות זאת".
"ממצאי מחקר זה שמצביעים על כך שכמחצית מהמשתתפים במחקר תופסים את המשטרה כארגון מושחת, צריכה להדאיג לא רק את המשטרה, אלא את כל האוכלוסיה שומרת החוק. הממצאים שמצביעים על תפיסת המשטרה כארגון בעל תרבות פטריארכלית לא מעודדת. אני מקווה שממצאי מחקר זה ומחקרים אחרים של חוקרים בנושא ישפיעו ואולי ישנו את התמונה במשטרה", הוסיפה פרופ' בן דוד. 

מהמשטרה נמסר בתגובה: משטרת ישראל רואה בסקרי דעת קהל כלי חיוני למדידת מגמות באמון הציבור כלפיה, וכן אמצעי מרכזי לבחינת מידת שביעות רצונו מאיכות שירותיה. המשטרה פועלת בשיתוף מלא עם מגוון חוקרים מומחים בתחום מהאקדמיה והן ממכוני מחקר מהמובילים בארץ המתמחים בתחום.
כך למשל, המשטרה פועלת בשת״פ עם פרופ׳ רטנר מאוניברסיטת חיפה אשר מדי שנה מבצע סקר ארצי, המתבסס על מדגם של מעל לאלף נבדקים, לבחינת עמדות הציבור כלפי המשטרה במגוון רחב של נושאים, תוך הפקת לקחים ממנו וישומם. בין הממצאים המרכזיים בסקרו רחב ההיקף של פרופ׳ רטנר ומתוך ניתוח שלהם, עולה דווקא, כי עמדות הציבור שבא במגע עם המשטרה חיוביות וגבוהות יותר בהשוואה לציבור שאינו בא עימה במגע והמושפע בעיקר מפרסומים שונים לגביה בתקשורת ההמונים".