בשורה לנוסעים בתחבורה הציבורית: החל ממחר (שני) יוצבו מצלמות על הגשרים מעל נתיבי איילון שיאכפו את איסור הנסיעה בנתיב התחבורה הציבורית (נת"צ) בקטע שבין מחלף חולות למחלף חולון.

המצלמות יחוברו למרכז השליטה של המשטרה, בו יפוענחו הצילומים ולנהגים העבריינים יישלחו דוחות על סך 250 שקלים, כשבעתיד יגדל הקנס ל-750 שקלים. הנתיב יהיה סגור למכוניות פרטיות בין השעות 6:30 ל-9:00 בבוקר ורק אוטובוסים ומוניות יוכלו לנסוע בו בשעות אלה. במשרד התחבורה מציינים כי המצלמות לא יישמשו כלל לאכיפת מהירות הנסיעה או כל סוג אכיפה אחר.

בינתיים, ממשיכות עבודות הרכבת הקלה, כשהאחראים מביעים סיפוק רב מהדרך בה נחסמה צומת מעריב ומהתנהגות הנוסעים ברכבים הפרטיים.  
 
העומסים הבוקר היו בעיקר בשלושה מוקדים: ברחוב אלנבי, בין מקווה ישראל לשדרות רוטשילד, שם מותרת נסיעת רכב פרטי בנתיב התחבורה הציבורית עד השעה 10.00, בצומת דרך השלום-יגאל אלון, ברחוב יצחק שדה לכיוון מערב וכרגיל מידי בוקר, בחלק מנתיבי איילון.
 
יחד עם זאת, כולם מבינים כי זהו רק החימום לקראת המבחן הגדול, שיחל בעוד כשבועיים, בתחילת ספטמבר, כאשר תסתיים עונת החופשות ועם ישראל ישוב בהמוניו למקומות העבודה ולבתי הספר שיחלו את שנת הלימודים.
 
"בתקופת החופשים הפקקים הם בעיקר בנתב"ג ובדרך לאילת", אמרה בהומור סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי. אכן, מסיור שערכתי משעות הבוקר בתל אביב, ביחד עם הצלם אבשלום ששוני, התגלה מראה של תנועה דלילה במרבית האזורים, עם עומסי תנועה נקודתיים.