נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, יצאה היום (ראשון) במתקפה חריפה נגד השר לביטחון פנים גלעד ארדן. 
בהודעה מיוחדת של נשיאת העליון היא כתבה כי הצעתו של השר גלעד ארדן, לפיה יש לפגוע בקידומם של שופטים שהענישו באופן קל מדי לטעמו מיידי אבנים, "מתאימה למדינות שלא היינו רוצים להידמות אליהן, ולא למדינתנו כמדינה יהודית ודמוקרטית. שופטי ישראל ימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה, ולא יגורו מפני איש".
"הדברים נוגדים את עקרון העצמאות האישית של השופט, שהוא מרכיב מרכזי בכל משטר דמוקרטי", המשיכה נאור. "הם נוגדים את העקרון הקבוע בחוק-יסוד: השפיטה, לפיו אין מרות על מי שבידו סמכות שפיטה זולת מרותו של הדין. אם גזר דין זה או אחר נראה לרשות המבצעת קל מדי, הדרך הראויה היא לערער עליו". 

נאור לא הביעה כל עמדה לגבי העונשים הראויים למקרים אלו, אך הדגישה את מחאתה על "הניסיון להשמיע לשופטים אזהרה כי אם לא יפסקו כפי שסבורה הרשות המבצעת שראוי לפסוק - לא יקודמו". 
הדברים החריפים באים בצל יוזמתו של ארדן, שהודיע כי ייפגש בימים הקרובים עם השרה שקד ויציג בפניה עשרות פסקי דין המקלים מאוד, בעיני השר לביטחון פנים, עם מיידי אבנים. מטרת הפגישה היא לבקש משקד, המשמשת יו"ר הוועדה לקידום שופטים, להציג בפני חברי הועדה את פסקי הדין הללו על מנת שלדבריו יילקחו בחשבון בעת קידומם.

על פי השר ארדן, החוק המתייחס למיידי אבנים מחמיר וגופי הביצוע, המשטרה, צה"ל והשב"כ משקיעים את כל האמצעים כדי להתמודד עמם. לראייתו של השר לביטחון פנים, החוליה האחרונה בשרשרת - בתי המשפט - נותרה החלשה מכולן ופוגמת בכל ניסיון להרתיע את הצעירים הפורעים.