המתיחות בירושלים והפיגועים שאירעו בימים האחרונים, גורמת להורים בירושלים הגרים ליד השכונות הסמוכות למזרח העיר, לחרדות מאחר ולטענתם במרבית הגנים בהם לומדים במתחם, (פחות ממאה ילדים), אין מאבטח.



"נשבית את הלימודים אם הממשלה לא תאריך את שעות האבטחה במוסדות החינוך בבירה", כך מסרו היום עיריית ירושלים וארגון ההורים העירוני בבירה.



ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ויו"ר ארגון ההורים העירוני בירושלים, פז כהן, הודיעו היום כי ישביתו את הלימודים במערכת החינוך בירושלים בצורה הדרגתית החל מיום חמישי, אם משרדי ביטחון הפנים, האוצר והחינוך לא יסדירו תקצוב מלא לאבטחת יום הלימודים במלואו במוסדות החינוך בירושלים שמחויבים באבטחה על פי הנחיות המשטרה.



לדבריהם, השביתה תחל ביום חמישי בכל בתי הספר העל יסודיים בעיר ותורחב בהמשך למוסדות חינוך נוספים על פי הצורך, עד שיימצא פתרון לאבטחה.



ראש העיר, ניר ברקת, ציין כי "חיכינו זמן רב מדי למתן מענה תקציבי לאבטחת ילדי העיר. במציאות הקיימת היום כל עיכוב נוסף מהווה הפקרה של ילדינו. האיומים הביטחוניים לא מסתיימים בשעה 13:30, ולכן זה מגוחך לשחרר את המאבטחים כל עוד הילדים נמצאים במוסדות החינוך".



יו"ר ארגון ההורים בירושלים פז כהן הוסיף כי "אנחנו מבקשים הגנה מינימלית לילדינו – מבוגר אחראי ומיומן בכניסה לכל מוסד חינוך לאורך שעות היום. אם חס וחלילה יקרה אסון, התקציב שיועבר לנושא יהיה גדול פי כמה".



"חרדים לילדים ושוקלים לא לשלוח אותם לגן"



שרה, אם לילדה בכיתה אל"ף וילדה בגן טרום, הגרה בפסגת זאב, הסמוכה לשכונות במזרח ירושלים וסמוכה למספר כפר ערביים כגון חיזמה ענתות ושועפט, סיפרה היום (שלישי) ל"מעריב אונליין" כי "אין בגנים בשכונה אבטחה וזה מאוד מלחיץ, רק אתמול תקפו ערבים אוטובוס בגשר המוביל לפסגה. גם בגבעה הצרפתית הסמוכה לעיסאוויה ישנם גנים הזקוקים לאבטחה". 


"אנחנו חרדים לילדים ושוקלים לא לשלוח אותם לגן, עד שיהיה מאבטח, למרות שהעירייה טוענת שהגן סגור בכל שעות היום, אבל זה לא מספק אותנו. יש רק גננת וסייעת וזה לא מספיק כדי להגן על הילדים והאמת היא שזה לא התפקיד שלהם.", טוענת  גבי שירוני אם לתאומים הלומדים בגן חובה בשכונה.

"אחראית הצהרון לא מוציאה את  הילדים לשחק בחצר מחשש לחיי הילדים. בשנה שעברה היה  לנו מאבטח לאחר מאבק דומה ואנו דורשים שיוחזר", טוענת רחלי עדן נציגת ועד הורי הילדים של הגבעה הצרפתית.עדן טוענת כי מהעירייה נמסר לה כי הם  פועלים לחידוד הנהלים מול הגננות. כמו כן, טענו בפניהם כי המאבטח של בית הספר אחראי לקומפלקס של הגנים.

"מה שתמוה הוא איך המאבטח של בית ספר יכול לאבטח קומפלקס נפרד של גני הילדים שאינם נמצאים בתוך בית הספר"? היא שואלת.

דורית חזן, גננת בגן טרום טרום חובה שגנה נמצא בשכונת פסגת זאב:"אני חרדה להיות מחר בגן ולדעת שלא יהיה שומר בגן שלי. הגן נפתח כבר בשבע ורבע עם סייעת לבד ופחד אלוהים לדעת שלא יהיה שומר בגנים בשכונות שאין אפילו גדר בין השכונות היהודיות לערביות".

ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים פנה במכתב אל שר החינוך, נפתלי בנט ואל השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בו נכתב: "אנחנו בטוחים שאתם עושים ימים כלילות להשבת הביטחון לעיר ירושלים, אבל יחד עם זאת, אנחנו מתריעים על רמת אבטחה ירודה בחלק משמעותי ממוסדות החינוך בעיר", נכתב.
 
יו"ר ועד ההורים העירוני, פז כהן, מסר כי "קיבלנו בימים האחרונים פניות מצוותים חינוכיים, לא מתקבל על הדעת שרמת האבטחה יורדת לאפס ב-13:00 בצהריים, כאשר יום הלימודים נמשך גם לאחר מכן". 
 
במצב האבטחה הנוכחי ולאור הפניות הרבות שמגיעות אלינו, ייתכן ולא כל מוסדות החינוך יחזרו לפעול. ללא הגברת האבטחה כנדרש, אנו ניאלץ, בלב כבד מאוד, לגבות את הוועדים והצוותים החינוכיים, המבקשים שלא לחזור ללימודים".

מבדיקה מקיפה של המשרד אל מול גורמי משטרה לא ניתנה הנחייה להסרת אבטחה בגני הילדים בשכונת הגבעה הצרפתית ובשכונת פסגת זאב בירושלים.

מהמשרד לביטחון פנים נמסר בתגובה: "ממשלת ישראל החליטה למסד את היקף האבטחה בגני ילדים כפי שהיה עד לשנת 2005. בהתאם לכך, גני ילדים שלא קיבלו תקציב לאבטחת הגן לפני שנת 2005, לא זכאים למימון אבטחה. על מנת להגדיל את תקציב אבטחת גני הילדים - נדרש תקציב נוסף ממשרד האוצר. יחד עם זאת, הרשות המקומית רשאית על פי סדרי העדיפויות שלה, להציב מאבטחים באישור המשטרה".