ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס בשעה זו  את הקבינט המדיני-ביטחוני. זאת, על מנת להחליט על צעדים נוספים לאור גל הטרור המתמשך.

גורם ביטחוני מסר ל"מעריב און ליין" כי "אין ספק שגורם ההסתה לרצף הפיגועים הבוקר הוא מזרח ירושלים. זה נראה כמו התקפה מתוכננת ומתוזמנת".

יום קשה נוסף עבר על ירושלים הבוקר (שלישי), שכלל שלושה הרוגים ועשרות פצועים בשני פיגועים חמורים בעיר. תגובות מכל רחבי המערכת הפוליטית והבטחונית לא איחרו להגיע. 




שני מחבלים ירו ודקרו באוטובוס 78 של אגד ברחוב עולי הגרדום בעיר. כתוצאה מכך אדם אחד נפצע קשה, שלושה בינוני ו-17 קל. שני המחבלים נוטרלו, אחד מהם נהרג. במקביל, אדם אחד נרצח ואחר נפצע בפיגוע דריסה ברחוב מלכי ישראל בבירה.



גורם בטחוני: "סגר בשטחים הוכח בעבר כגורם שלא מרסן טרור"

ראשי מערכת הביטחון צפויים להציג בישיבה את כלל התרחשים בגדה ובכללם תוצר הטלת סגר על השטחים. גורם ביטחוני אמר בנושא ל"מעריב אונליין": "סגר בשטחים הוכח בעבר כגורם שלא מרסן טרור, ההפך הוא הנכון. עד היום המטרה המרכזית הייתה הגנה על הצירים ושמירה על השגרה". 


ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שהגיע לזירת הפיגוע המשולב באוטובוס בשכונת ארמון הנציב, קרא לממשלה להחריף את הצעדים בתגובה למצב הבטחוני המעורער: "לא נעבור יותר לסדר היום. אפשר לעשות יותר, ואני מעריך שצריך ויבוצעו צעדים דרסטיים. אם צריך לבצע סגר על השכונות והכפרים מסביב לירושלים ולהגדיל את הביטחון נעשה זאת". 


עם זאת, הדגיש ראש העיר כי על האזרחים לא לקחת את החוק לידיים: "במקביל לקריאה שלי לממשלת ישראל ולכוחות הביטחון להחריף את הצעדים, על הציבור לא לקחת את החוק לידיים ולתת לכוחות הביטחון לעשות את שלהם". 



ממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו, הגיע אף הוא לזירת הפיגוע בארמון הנציב והחמיא לשוטרים על פעילותם: "משטרת ישראל ואני בראשה, נציב בפני הקבינט הבטחוני תכנית מבצעית שתהלום את רצף האירועים ואת חומרתם. את הפירוט תקבלו בשעות אחר הצהריים, אחרי שהתכניות האלו יאושרו על ידי הדרג המדיני".



חוטבלי: "הרשות הפלסטינית מאבדת את זכות הקיום שלה" 

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג  התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לישיבת הקבינט ואמר כי:"הממשלה צריכה להפסיק לגמגם ולהתחיל לעשות". 



הרצוג מנה את רשימת הצעדים שהוא קורא לקבינט לנקוט בהם והבהיר כי יתמוך בהם מהאופוזיציה. בין הצעדים: הטלת סגר שיתמקד בשלב הראשון בשכונות הפלסטיניות ובמוקדי החיכוך בירושלים, פרישת כוחות רחבה ביותר של צבא ומשטרה וגיוס מילואים נרחב במידת הצורך. 



גם סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי הגיבה להסלמה ותקפה את יו"ר הרשות הפלסטינית: "דוברו של אבו מאזן נביל אבו רודינה מהלל ומשבח נער בין 13 שיצא לרצוח עם סכין קצבים ילדים בחנות ממתיקים. דמם של אזרחי ישראל על ידיו של אבו מאזן ואנשיו שמסיתים ילדים לצאת ולרצוח".



חוטבלי הוסיפה כי "הרשות הםלסטינית מאבדת את זכות הקיום שלה, במקום למנוע אלימות הפכה הרשות חממה לאסלאם רדיקלי שפוגע על בסיס יומי באזרחי ישראל. בעת הזאת יש מקום לפעול להפסקת המימון לרשות- על ממשלת ישראל להפסיק את העברת הכספים לרשות".



היא אף הוסיפה כי "משרד החוץ פועל בימים אילו לגיבוש הנחיות מול המדינות המממנות את הרשות הפלשתינית להתנות מימון זה בהפסקת האלימות". 



השרה מירי רגב אמרה כי רה"מ יעביר היום בקבינט שורה של צעדים נוספים: "זו תקופה קשה אבל אנחנו יכולים לטרור הזה, עוד לא אמרנו את המילה האחרונה, יש שורה של צעדים נוספים שרה"מ יעביר היום בקבינט. תושבי מזרח ירושלים זוכרים היטב את התקופה שבה צה"ל נכנס לשם ב-67 ואם זו תהיה התשובה לגל הטרור הזה - אז זה מה שיהיה". 



ליברמן: "ביטחון משיגים ביד ברזל" 


 יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי הוא מצפה שבתום ישיבת הקבינט שתתכנס בצהרים ייצאו החלטות והנחיות ברורות. הוא הרחיב על הצעדים שלדעתו יש לבצע. 



בין הצעדים שהציע שר החוץ לשעבר: אף מחבל או מחבלת לא יוצאים חיים משום פיגוע, לאמץ את נהלי הפתיחה באש הנהוגים בארה״ב, לשלול תושבות מכל תושב מזרח ירושלים המעורב בפעילות טרור, להפעיל חוקי חירום ולהנהיג ממשל צבאי בכל מקום שנדרש על-מנת למגר את הטרור.

"אני מזכיר לרה״מ ולחברי הקבינט: במילים לא עוצרים מחבלים. ביטחון משיגים ביד ברזל", אמר ח״כ ליברמן.