מותו של הנתין הזר מאריתראה הבטום זרהום, שנהרג בלינץ' במהלך הפיגוע בבאר שבע, ממשיך לעורר תחושות קשות בקרב הציבור.
כזכור, במהלך פיגוע הדקירה שהתרחש ביום ראשון בערב בתחנה המרכזית בבאר שבע, זרהום נורה בטעות לאחר שנחשד כמחבל. אזרחים שהיו באזור בעטו בראשו והטיחו בו ספסל, בעודו שוכב פצוע ומדמם על הרצפה. מותו נקבע לאחר מכן.
רבים מחו על ההתנהגות של האזרחים, אשר היכו אותו כאשר חשבו כי מדובר במחבל. לי קסטצ'ר, ישראלית אשר עבדה עם זהרום במשך מספר חודשים בבית אריזה שבדרום, העלתה סרטון בו מבקשת להציג את זהרום ואת האדם הטוב שהיה. 

בסרטון ששיתפה דרך חשבון הפייסבוק שלה, נראה זהרום כשהוא רוקד ומחייך, תוך כדי ביצוע עבודתו במפעל. ביחד עם הסרטון כתבה קסטצ'ר: "אז מי שמכיר אותי יודע שאני לא מעלה הרבה סטטוסים ומנסה לא להביע בפייסבוק יותר מידי דעות פוליטיות ובכלל לשתף רגשות. אבל אחרי מה שקרה אתמול בבאר שבע פשוט נשבר לי הלב.
 
אתמול בפיגוע נרצח עובד זר אריתראי רק בגלל שהוא נראה חשוד! לגיטימי להרביץ לו כמו חיות אדם ולזרוק עליו חפצים וכל זה רק בגלל המראה נכון? ממש ממש לא. לאן הגענו שאנחנו מתנהגים ככה? חשוב לי להגיד לכל החברים שלי פה בפייסבוק שלאיש הזה קוראים לו הפטום , או כמו שאני קראתי לו כחברה מילה. יצא לי לעבוד עם מילה במשך מספר חודשים בבית אריזה שבדרום. בזכותו כל יום עבודה היה מסתיים אצלי עם חיוך ענק על הפנים. הוא לא היה ״עובד זר״ הוא היה חבר. חבר שעד לפני שבוע הייתי מדברת איתו פה בפייסבוק פעם בכמה חודשים לראות לשלומו. חשוב לי לשתף איתכם את הסרטון הזה (שלצערי נמצא במחשב שלי ולא הצלחתי להעלות נורמלי פה) שתוכלו לראות את הקסם והצחוק שהוא הביא לי באותה התקופה. פשוט תהיו בני אדם אחד לשני לפחות זה".


 

אז מי שמכיר אותי יודע שאני לא מעלה הרבה סטטוסים ומנסה לא להביע בפייסבוק יותר מידי דעות פוליטיות ובכלל לשתף רגשות. אבל אחרי מה שקרה אתמול בבאר שבע פשוט נשבר לי הלב.אתמול בפיגוע נרצח עובד זר אריתראי רק בגלל שהוא נראה חשוד! לגיטימי להרביץ לו כמו חיות אדם ולזרוק עליו חפצים וכל זה רק בגלל המראה נכון? ממש ממש לא. לאן הגענו שאנחנו מתנהגים ככה? חשוב לי להגיד לכל החברים שלי פה בפייסבוק שלאיש הזה קוראים לו הפטום , או כמו שאני קראתי לו כחברה מילה. יצא לי לעבוד עם מילה במשך מספר חודשים בבית אריזה שבדרום. בזכותו כל יום עבודה היה מסתיים אצלי עם חיוך ענק על הפנים. הוא לא היה ״עובד זר״ הוא היה חבר. חבר שעד לפני שבוע הייתי מדברת איתו פה בפייסבוק פעם בכמה חודשים לראות לשלומו. חשוב לי לשתף איתכם את הסרטון הזה (שלצערי נמצא במחשב שלי ולא הצלחתי להעלות נורמלי פה) שתוכלו לראות את הקסם והצחוק שהוא הביא לי באותה התקופה. פשוט תהיו בני אדם אחד לשני לפחות זה..יהי זכרו ברוך. Habtom Weldemikachel

Posted by Lee Kestecher on Monday, October 19, 2015
 
מצ"ח פתחה בחקירת האירוע
 
במצ"ח פתחו היום בחקירה בה ייבדק האם בלינץ' לקחו חלק גם חיילי צה"ל במדים. דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז פרסם הערב כי "במסגרת הפקת הלקחים מהאירוע, אנחנו בודקים את הריגתו של הבטום זרהום ז"ל. המשטרה הצבאית החוקרת מצטרפת למשטרת ישראל בבדיקת האירוע ובמידה וימצאו חריגות נפתח בחקירה אל מול החשודים. אנו מצרים על מותו ומשתתפים בצער המשפחה".

תא"ל אלמוז הסביר כי במקביל לכך תיבדק טענת המשטרה, שפורסמה במעריב השבוע, לפיה לוחמים נשאו נשק ולא חתרו למגע עם המחבל בפיגוע: "נבדוק את התנהגות החיילים ששהו באזור הפיגוע. ההנחיה הקיימת לחיילים בכל מקום היא לחתור למגע ולהסיר את האיום גם כשהם נמצאים במקום אזרחי".