בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (שני) את העבריין ריקו שירזי בחמישה מתוך ששת האישומים שהגישה רשות המיסים נגדו. שירזי הורשע בעבירות מיסים, חשבוניות פיקטיביות והלבנת הון, אך זוכה מעבירת איומים. עורכי דינו, שלמה בן אריה וויקי פוני, מסרו בתום הדיון כי "נלמד את הכרעת הדין ונשקול לערער לעליון". הטיעונים לעונש יערכו בעוד כשבועיים. 



השופט עודד מודריק קיבל את עדות עד המדינה והראיות שהציגה התביעה וציין בהחלטתו כי "בחנתי את המודעות של שירזי לעניין החשבוניות פיקטיביות. הגעתי למסקנה שהיה מודע".

בהכרעת הדין ציין השופט מודריק כי "לדעתי, בפרשה הזו יש אינטרס ציבורי ראשון במעלה לקיים את הסכם עד המדינה גם אם תרצה לומר שחלקו של הנאשם נופל במשהו מחלקו שלו. כוונתי לכך שהנאשם מהווה לאורך שנים 'יעד משטרתי' ראשון במעלה. הגדרה כזו איננה דבר של מה בכך. פירושה שנגד הנאשם הצטברו לאורך השנים מידעים הכורכים אותו בפעילות עבריינית המתפרשת על פני המדינה כולה, ואולי גם חוצה גבולות. זו פעילות מסוכנת שחשיבות סיכולה כל כך גבוהה עד השיא מצדיקה השקעת משאבים גדולים כדי לחשוף אותה או למנוע אותה".

המדינה ביקשה לחלט את רכושו של שירזי על פי החוק לאיסור הלבנת הון. השופט עודד מודריק החליט להעביר את הדיון לידי שופט אחר כיוון שהוא צפוי לפרוש בעוד כחודשיים וחצי מתפקידו. דיון הטיעונים לעונש ייערך ביום ראשון הבא.