התרופה Trulicity נועדה לשפר את איזון רמת הגלוקוז בקרב מבוגרים החולים בסוכרת מסוג 2 כטיפול יחיד או בשילוב עם תרופות אחרות לטיפול במחלה. Trulicity תוצע למטופלים במזרק מוכן לשימוש המכיל מחט נסתרת מובנית, בשני מינונים (1.5 מ"ג ו־0.75 מ"ג), ותינתן פעם אחת בשבוע.



התרופה תסופק למטופלים במזרק מוכן לשימוש, ממולא מראש, עם מחט המוחדרת בלחיצת כפתור וחוזרת פנימה באופן אוטומטי. המטופל אינו רואה את המחט ואינו מתעסק בה במהלך ההזרקה העצמית. זהו חידוש שעשוי להקל על אנשים הסובלים מחרדות ממחטים.

חברת לילי, שפיתחה את התרופה החדשה היא חברה מובילה ובינלאומית בפתרונות חלוציים לתמיכה באנשים שחיים ומטפלים בסוכרת. לילי הציגה לעולם את האינסולין המסחרי הראשון בשנת 1923, ומאז ביססה עצמה בחוד החנית של החדשנות הרפואית והטכנולוגית לניהול מחלת הסוכרת. 

"מדובר במשפחה של תרופות שהן דמויות הורמון טבעי שיש לנו בגוף, הגורם לירידה ברמת הסוכר בדם ובמקביל לירידה במשקל הגוף", הסביר פרופ' חוליו וינשטיין, מנהל היחידה לטיפול בסוכרת בבית חולים וולפסון. "כ־90% מחולי הסוכרת סובלים מעודף משקל, ומבחינה זו מדובר בתרופה מצוינת. במקרים רבים היא עשויה להיות תחליף מעולה לאינסולין. יש בארץ תרופות דומות, אך החידוש פה שזו תרופה ככל הנראה יותר יעילה ויותר בטוחה, עם פחות תופעות לוואי וההזרקה פשוטה יותר מאשר בתרופות אחרות".