בית המשפט העליון החמיר היום (רביעי) את עונשם של שני חשמלאים, תושבי מזרח ירושלים, שתקפו עמית לעבודה, בין היתר כאשר שיסו בו כלב פיטבול ודירבנו את הכלב לתקוף אותו. השופטים דחו את ערעור הנאשמים על חומרת העונש, קיבלו את ערעור המדינה והזכירו כי "כלב מאולף לתקיפה כמוהו ככלי נשק מסוכן".
 
עומר מסלמאני עבד כחשמלאי באתר בנייה באזור התעשייה הר חוצבים בירושלים, יחד עם זוג אחים, אף הם חשמלאים. בפברואר 2012, נקלעו מסלמאני והאחים למריבה מילולית, ובסיומה עזב מסלמאני את המקום. לאחר זמן קצר הוא שב יחד עם אחיו מחמד, עם חברו של אחיו, טארק מגאהד, ובלוויית כלב מסוכן מסוג פיטבול, השייך למחמד.
 
עומר החזיק בכלב ברצועה והחל לדרבן את הכלב לתקוף את אחד האחים, כאשר טארק ומחמד מדרבנים אף הם את הכלב לתקוף. הכלב התנפל על הקורבן, כשהוא נועל את לסתותיו על שוק רגלו וקורע חלק מבשרו. או אז, טארק ומחמד תקפו את האח השני במכות אגרוף בכתפיו, ברגליו ובכל חלקי גופו.

"לא בכדי נתן המחוקק דעתו לתופעת אחזקת כלבים מסוכנים"
 

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את השלושה בחבלה בכוונה מחמירה ובתקיפה בנסיבות מחמירות, כאשר עומר ומחמד הורשעו גם בעבירה של החזקת כלב מסוכן. על עומר נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל, מחמד נידון ל-14 חודשי מאסר וטארק נידון לשנת מאסר בפועל, בנוסף למאסר על תנאי, קנס ופיצוי בסך עשרת אלפים שקלים למתלונן. 
 
השלושה ערערו לבית המשפט העליון על חומרת עונשם, ואילו המדינה ערערה על קלות עונשם של האחים מסלמאני. בית המשפט העליון דחה היום את ערעורי הנאשמים וקיבל כאמור את ערעור המדינה על קלות עונשם, לאחר שקבע כי אינו נותן משקל הולם לשיקול הרתעת הרבים. מאותה סיבה החליטו השופטים שלא להקל בעונשו של מגאהד.
 
השופטים החמירו את עונשו של עומר מ-18 ל-27 חודשי מאסר בפועל, ועונשו של מחמד הוחמר מ-14 ל-18 חודשי מאסר בפועל. "לא בכדי נתן המחוקק דעתו לתופעת אחזקת כלבים מסוכנים", ציין השופט נועם סולברג בהכרעת הדין. 
 
"כלבים אלה, אשר הפיטבול נמנה עמם, מתאפיינים בכוח רב ובתוקפנות קיצונית, לעיתים בלתי צפויה. כפי שציין המחוקק, 'כלב מאולף לתקיפה כמוהו ככלי נשק מסוכן'. את הבריונות המוצאת את ביטויה באיומים, לא כל שכן בתקיפה בעזרת כלבים מסוכנים, יש לעקור מן השורש".