אסון רודף אסון: זיו מזרחי, החייל שנרצח בפיגוע הדקירה היום (שני) בפיגוע הדקירה בכביש 443, נרצח 12 שנים לאחר שדודו אלון מזרחי ז"ל נרצח בפיגוע ב"קפה הלל" בירושלים. מזרחי, בן 18 מגבעת זאב ששרת כנהג בגדוד "ניצן" של חיל האיסוף הקרבי, נדקר בפלג גופו העליון ולכוחות מד"א שהוזעקו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו. הוא הועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו והלווייתו תתקיים מחר בשעה 13:00 בהר הרצל.



דורון, אביו של מזרחי, שכל כאמור את אחיו אלון לפני 12 שנים. אלון מזרחי היה מאבטח ב"קפה הלל" בירושלים ונרצח בפיגוע שאירע שם בשנת 2003. ב-9.9.2003 ניסה מחבל מתאבד להיכנס לקפה "הלל" שברחוב עמק רפאים, במושבה הגרמנית בירושלים. אלון, המאבטח בכניסה למקום, הבחין במחבל והדף אותו אל מחוץ לבית הקפה. תוך כדי כך פוצץ המחבל את חומר הנפץ שנשא על גופו. בפיגוע נרצחו שבעה אנשים, ביניהם אלון שעמד בצמוד למחבל. בפיגוע נרצחו גם ד"ר דוד אפלבוים ובתו נאווה, גילה משה, יחיאל טובול, יחיא כרם שפיק, ודוד שמעון אביסטרקס. 




זירת פיגוע הדקירה בכביש 443. צילום: מדברים תקשורת


אלון היה בן 22 במותו והותיר מאחוריו שלושה אחים ושלוש אחיות. אחד מאחיו הוא, כאמור, אביו של זיו שנהרג היום בפיגוע בכביש 443. בתושייתו, בכך שמנע מהמחבל מלהגיע למרכז בית הקפה ההומה אדם, מנע אלון אסון חמור בהרבה והציל חיי רבים. לאחר מותו העניק מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב שלמה אהרונישקי, להוריו של אלון תעודת צל"ש על מעשה גבורתו.



מיישובו של מזרחי גבעת זאב נמסר: "גבעת זאב מרכינה ראשה בצער עם קבלת ההודעה על הירצחו של בן היישוב, חייל צה"ל רב"ט זיו זכאי מזרחי ז"ל. ראש המועצה יוסי אברהמי נמצא בשעה זו עם המשפחה ביחד עם נציגי הרווחה, השרות הפסיכולוגי ויחידת הנוער. המועצה תמשיך ללוות את המשפחה ולתמוך בה בכל שיידרש".