ישי מנוחין מנכ"ל הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, שהופיע היום (שלישי) בסרטון של ארגון הימין "אם תרצו", הגיש תלונה לתחנת הראל ציון ביישוב מבשרת ציון נגד התנועה בגין הסתה ואיומים.



בסרטון שהופץ היום על ידי התנועה מוצגים ישי מנוחין ופעילי שמאל כ"שתולים" של מדינות אירופה ובמי שמסייעים למחבלים. הסרטון נפתח עם דמותו של מחבל המבצע תנועה בדקירה בסכין ונאמר בו כי המחבל יודע כי גם אם יבצע דקירה, ישי מנוחין יגן עליו מפני חקירת שב"כ, "הם ישראלים, הם גרים כאן איתנו והם שתולים, שאנחנו נלחמים בטרור - הם נלחמים בנו", נאמר בסרטון הקורא לציבור לתמוך בהצעת חוק שיזמה תנועת "אם תרצו" להוציא את "יש גבול", "בצלם", "המוקד להגנת הפרט" ו"שוברים שתיקה" מחוץ לחוק.






בסרטון מופיעות גם דמויותיהם של אבנר גבריהו מ"שוברים שתיקה", עו"ד סיגי בן ארי מ"המוקד להגנת הפרט", מנכ"ל "בצלם" חגי אלעד, כמי שאף הם מסייעים לטרור. ישי מנוחין אמר הערב ל"מעריב אונליין": "הסרטונים האלה מתירים את דמי, הם בונים על אווירה של פחד ושנאה ומישהו כתוצאה מאותם הסרטונים עלול לעשות מעשה. יתכן שמשפטנים יגידו שהסרטון הוא חלק מחופש הדיבור, אבל במרחב ציבורי המלא פיגועים, להפיץ סרטון כזה זה כמו לצעוק 'אש' בבית קולנוע חשוך".




טופס הגשת התלונה של מנוחין


"'אם תרצו' מצביעים עליי באופן אישי וגם על חבריי מארגונים אחרים, זו הסתה ישירה לשנאה ואנחנו יודעים למה שנאה יכולה להוביל כיוון שעל פי הסרטונים אנחנו רק נראים סרטונים אבל על פי הארגון אנחנו שתולים כמו גיס חמישי", הוסיף מנוחין.



"אם תרצו" הגישה תלונה נגדית במשטרה בגין "סיוע לאויב בעת מלחמה". ב'אם תרצו' אומרים כי "בזכות הסרט הגיעו אלינו מידעים חדשים שמראים כי פעילותו של מנוחין חמורה עוד יותר משחשבנו, והוגשה נגדו התלונה – אנו מצפים מהמשטרה לטפל בנושא בהקדם. בטחונם של אזרחי ישראל תלוי בכך".



התנועה מתארת את המידע שהתקבל: "ממידע חדש שהגיע על פעילותו של מנוחין התגלה כי כי מנוחין קרא בפרוש "לחקור את פשעי המלחמה של חיילי צה"ל" וכן אמר כי "בלבנון ובעזה חיילי צה"ל לוקחים חלק בפשעי מלחמה. אנחנו קוראים לחיילי צה"ל מפה – אל תיקחו חלק בפשעי מלחמה... וכל מי שלוקח חלק, שיחכה לבית משפט, ואם לא בארץ, אז בחו"ל".



התלונה, מסבירים בארגון, היא "נגד פעולותיו של מנוחין בכבילת ידי השב"כ בחקירתם של מחבלים- מנוחין מסייע למחבלים על ידי הגשת עתירות לבג"צ - בכך מנוחין מסייע לאויב, גם אם אינו מתכוון לכך. בנוסף מנוחין פועל בארץ ובעולם לקידום תעמולת דה לגיטימציה נגד ישראל ובכך מסייע לחמאס ולארגוני טרור נוספים בפעילותם נגד ישראל".



מנוחין קרא למערכת המשפט להעמיד לדין את הרמטכ"ל ואת שר הביטחון ואם לא די בכך טוענים ב'אם תרצו' כי בפעולותיו הוא תומך גם במרגלים ומעודד סרבנות. "אדם שמבקש למנוע מצה"ל לפעול נגד הטרור בטענה של שמירת זכויות האדם ופועל לשם כך הוא בפירוש מסייע לאויב בפועל בעת מלחמה, גם אם אינו מתכוון לכך".