קסניה אברס, אחותו למחצה של רומן זדורוב, שהורשע בפעם השלישית ברצח תאיר ראדה ז"ל, עלתה לשידור בתוכניתם של דנה ספקטור ורן שריג ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" וסיפרה על הדברים שעוברים על אחיה. קסניה התראיינה היום (שני) בהרחבה למעריב ואף סיפרה על הקשיים שבהם נתקלת המשטרה. 



"רומן אופטימי, הוא יודע שזה לא נגמר, הוא יודע שיש המשך", אמרה, "וגם אם לא מחר, גם אם עוד שנה, הוא יודע שזה ייגמר לטובתנו בסוף, הוא ייצא זכאי ויוכיח את חפותו. כאחותו אני רואה אותו כחף מפשע לכל דבר. הוא לא היה שם. הוא חף מפשע, והוא יודע שהוא חף מפשע, ואני יודעת שהוא חף מפשע, ועוד רבים אחרים יודעים. גם אחי השני בטוח שרומן חף מפשע".



בתשובה לאמירה של רן ודנה, שזהות הרוצחים האמיתיים של תאיר ראדה ז"ל ידועה לתושבי קצרין, שמדובר בשתי נערות ונער, בעלי ייחוס משפחתי, שלמדו איתה בבית הספר, וששמותיהם ידועים, כולל למשפחת זדורוב עצמה, אמרה קסניה: "נכון, גם אני מכירה את השמות. לי אין הוכחות ודאיות שאלו היו אותם הילדים שאנחנו מדברים עליהם. אני לא רוצה להכפיש את השם של אף אחד כמו שעשו לאח שלי. זה לא התפקיד שלי לפנות אליהם, זה התפקיד של המשטרה".


"לא שאלתי את אחי איך הוא יודע על דברים שקרו בזירת הרצח, למרות שזה מעניין אותי", אמרה, "כי אני לא רוצה להחזיר אותו לתקופה החשוכה שעבר שם, אני קוראת לזה עינויים שעבר על ידי החוקרים, עינוי נפשי. כשלוחצים על בן אדם ושוברים אותו ומשקרים לו כל הזמן, אז ככה הוא הודה. שברו אותו בחקירה. אני לא רוצה לדבר על איך הוא ידע פרטים מוכמנים. אני גם לא יכולה להסביר את השיחה שלו עם המדובב. הוא היה אז בן אדם די תמים, ובכלא הוא איבד את התמימות".

האם משפחת זדורוב יצרה לאורך השנים קשר עם משפחת ראדה?
"לא יצא לי לדבר עם אילנה ראדה. אני לא יודעת אם אני רוצה לדבר איתה. זה נושא שלא פשוט להשיב עליו ב'כן' או 'לא'. אני רוצה לחזק אותה. היא אישה מאוד חזקה. אני מאחלת לה את כל הטוב שבעולם ומאמינה שהאמת תצא בסוף".

על התמיכה הציבורית הרחבה שמקבל זדורוב, מרבים שסבורים שהורשע בטעות, היא אומרת: "הם נחשפים לחומרים שמוכיחים שהוא חף מפשע, אנשים עם היגיון בריא מבינים שמשהוא לא תקין פה. מה שמפחיד אותם שהיום זה רומן ומחר זה האזרח הפשוט האחר".

ערך: אסף נבו