פקחי עיריית תל אביב יוסמכו לפעול נגד תופעות של שכרות במרחב הציבורי. מועצת עיריית תל אביב אישרה היום (שלישי) תיקון לחוק העזר העירוני ולאחר קבלת אישור שר הפנים, החוק החדש ייכנס לתוקף. הפקחים העירוניים יבצעו את האכיפה הן בחוצות העיר והן בגנים הציבוריים ובחופי הרחצה. לפקחים

תינתן להם סמכות להטיל קנסות על קטינים המחזיקים בבקבוקי אלכוהול בניגוד לחוק ולשפוך את המשקאות החריפים מהבקבוקים. עד היום ניתן היה לאכוף את החוק, באמצעות המשטרה, רק נגד בעלי עסקים שמכרו אלכוהול לקטינים.
על פי התיקון לחוק העזר, הפקחים יוכלו לפעול נגד תופעות שכרות במרחב הציבורי, הן נגד קטינים והן נגד בגירים. העירייה מתכוונת לגייס פקחים נוספים שיבצעו את האכיפה: "תיקון חוק העזר העירוני נועד להתמודד עם תופעות שכרות במרחב הציבורי, שבשנים האחרונות מהוות מטרד ותושבים רבים מתלוננים עליהם", ציין ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, "החוק מגדיר את השתייה במרחב הציבורי בשעות הלילה ובמקרים בהם יש חשש להפרת הסדר הציבורי כעבירה של ברירת קנס.

"מתן הסמכות בידי פקחי העירייה, לצד שוטרי משטרת ישראל הפועלים בנושא, תאפשר צמצום ביטויי אלמות וונדליזם העלולים להתרחש כתוצאה משכרות במרחב הציבורי".

בתוך כך, במשטרת מחוז תל אביב נערכים לקראת ליל הסילבסטר, ביום חמישי. במקביל לאכיפה, המשטרה תעמיד גם עמדות לבדיקת שכרות לטובת הנהגים הרבים הצפויים לפקוד את מוקדי הבילויים בתל אביב ותציב דוכני הסברה. כל נהג שיבקש לבדוק את רמת האלכוהול בגופו יוכל לגשת לאחת מהעמדות לצורך ביצוע בדיקה. במשטרה מעריכים שמאות אלפי מבקרים יגיעו ביום חמישי בער לתל אביב, כדי לקחת חלק בחגיגות השנה האזרחית החדשה. על רקע המצב הביטחוני והחשש מפני תופעות אלימות של בליינים, תוגבר האבטחה ונוכחות השוטרים בעיר, בעיקר במוקדי הבילויים.