המשטרה עצרה היום (שלישי) ארבעה ממשתתפי חתונת השנאה, בהם החתן. אחד משלושת העצורים האחרים הוא חייל, שיועבר לחקירה במשטרה הצבאית החוקרת, שתפעל בתיאום עם המשטרה.



לטענת המשטרה, הארבעה חשודים בהסתה, החזקת נשק בניגוד לחוק והפרה של שורת צווים מנהליים ומעצרי בית ליליים. בנוסף נגד חלקם ישנם צווי הרחקה מירושלים ויהודה ושומרון. בכוונת המשטרה להביא כבר מחר בבוקר את ארבעת החשודים לבית משפט השלום בירושלים, שם תבקש להאריך את מעצרם.

‎Posted by ‎facebook

פעילי ימין חוגגים בחתונה עם תמונתו של עלי דוואבשה

גם בצה"ל מנהלים חקירה במקביל ובמשותף עם משטרת ישראל, מאחר שבצילומים נראו נשקים צבאיים. חלק מן החשודים זוהו כחיילי צה"ל ובחקירה הצליחו החוקרים לקשור את הנשקים לחיילים. עוד נחקר החשד כי אחד החיילים נתן את נשקו האישי לאחד החוגגים שנראה בתמונות עם נשק צה"לי.

כחלק מהחקירה נעצרו חיילים - בצה"ל לא מאשרים את מספרם מכיוון שהעצורים נמצאים בידי המשטרה ולאחר חקירה ראשונית והארכת מעצרם הם יחקרו גם במצ"ח. מדובר צה"ל נמסר כי "עם פרסום התמונות הנחה הרמטכ״ל, רב אלוף גדי איזנקוט , את המשטרה הצבאית החוקרת (מצ״ח) לבדוק בשיתוף משטרת ישראל את מקורם של כלי הנשק שנצפו בסרטון שפורסם, וכן האם השתתפו חיילי צה״ל באירוע". כאמור החקירה מעלה שאכן חיילי צה"ל לקחו חלק באירוע. 

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), יו"ר השדולה נגד תג מחיר בכנסת, אמר בעקבות מעצר החתן: "פשוט מזעזע ששמחה אנושית הופכת למפגן כל כך מזעזע של שנאה והסתה. יש לחזק את המשטרה, השב"כ ושאר גורמי אכיפת החוק שעושים מאמץ לשים ידם על כל המעורבים. הטרור היהודי הוא איום ממשי על המדינה וכך בדיוק צריך להתייחס אליו".
 
בתוך כך, בית המשפט השלום בירושלים ידון הערב בערר שהגיש עו"ד איתמר בן גביר בשמם של שניים מהעצורים שהיו בחתונה. בשעות הבוקר נעצרו שניים מהחשודים בהשתתפות בחתונת נוער הגבעות, החשודים נחקרו בימר שי ובצעד תמוה הורה קצין משטרה על מעצרם עד למחר במקום להביאם לדיון עוד היום.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג שני חשודים הגיש ערר דחוף על החלטת קצין המשטרה וביקש לשחררם עוד הערב, "החשודים לא יוכלו לשבש את החקירה ממילא לאור העובדה כי המשטרה כבר החרימה את המצלמות ולא ברור לשם מה יש להחזיקם במעצר", כתב עו"ד בן גביר בערר.

השופטת ג'ויה סקפה שפירא הורתה למדינה להגיב עד לשעה 18:30 לבקשת העצורים והמדינה הגיבה כי היא מתנגדת לקיום הדיון היום וכי "בכוונת המשטרה להביא את העצורים להארכת מעצר לשם ביצוע פעולות חקירה דחופות אשר חלקן לפחות בנות שיבוש בשל הצורך בחקירת מעורבים נוספים".

עו"ד איתמר בן גביר אמר כי "לא יתכן שהמשטרה תבקש להחזיק את העצורים במעצר כבני ערובה על מנת לעצור אנשים אחרים שהשתתפו באירוע. בתי המשפט כבר פסקו רבות כי במצב דברים זה אין להחזיק עצורים על מנת לעצור חשודים נוספים ויש לשחררם ואני מקווה שכך יעשה בית המשפט גם הערב. מעשים מכוערים ככל שיהיו אינם עילה למעצר".