הסיוט הכי גדול של אזרח ישראלי שרוצה לטוס לחו"ל הוא לגלות שהדרכון שלו לא בתוקף, או שהוא ייאלץ לחכות בתור הבלתי נגמר לחידוש שלו. שירות חדש של רשות האוכלוסין וההגירה. במסגרת מהלך מקיף נעשה בימים אלה צעד ניסיוני במהלכו נשלחו ביומיים האחרונים מסרונים (סמס) לכ-80,000 אזרחים ישראלים שדרכונם הישראלי פג לאחרונה או עומד לפוג בשנת 2016.

קבוצת האזרחים חולקה לארבע קבוצות והמסרונים הותאמו לכל קבוצה- מי שכבר פג תוקף דרכונו, מי שעומד לפוג תוקף דרכונו, מי שביקש דרכון ביומטרי ואלו שנותרו עם הדרכונים הרגילים: "שלום, תוקף דרכונך יפוג ב-2016, מומלץ לשלם באינטרנט במחיר מוזל עד סוף פברואר ולהגיש בקשה לדרכון חדש בלשכה. רשות האוכלוסין.
 

מהמשרד נמסר בתגובה: "זהו צעד נוסף של הרשות להנגיש את השירות לציבור בצורת "תזכורת אישית" ולהעביר את השירות לרובד אחר- אישי יותר, יעיל, איכותי.כמו כן, אנחנו רוצים לעודד את הציבור לחדש את הדרכון במהלך החורף, תקופה פחות עמוסה בלשכות הרשות, ולא להמתין לרגע האחרון בקיץ, אז ישנם עומסים גדולים מאד ובנוסף רבים נאלצים לעתים לחדש דרכון בנתב"ג בעלות גבוהה יותר. כמו כן, הוסיפו כי התשלומים באינטרנט עדיפים כעת, גם עקב העלות הפחותה משמעותית. כרגע בלשכה הדרכון עולה 280 ש"ח ואילו באמצעות האתר 195 ש"ח.