שרת התרבות והספורט מירי רגב דחתה הערב (שלישי) את בקשת תיאטרון אל מידאן להגיע להסדר פשרה בעקבות סערת ההצגה "הזמן המקביל" שנכתבה אודותיו של מחבל פלסטיני שרצח את החייל משה תמם ז"ל.



בחודשים האחרונים מתנהל הליך משפטי נגד התיאטרון ובמשרד התרבות טענו שהגיעו אליהם "עדויות חמורות באשר לפעילות אסורה המתקיימת בתיאטרון". במקביל להליך זה, הנהלת התיאטרון פנתה למשרד התרבות בבקשה לנסות להגיע להסדר פשרה. 

הפשרה שהוצגה בפני השרה רגב כללה קנס בסך 400,000 ש"ח והתנערות של ההנהלה החדשה מפעילות אל מידאן. רגב אמרה כי היא "מסרבת להגיע לפשרה עם מוסד שמתיימר להיות מוסד תרבות ושהצטברו עדויות רבות על היותו מפר חוק" והוסיפה כי "הצעת הפשרה שהגיעה לפתחי רק הוכיחה שצדקתי בטענותי לאורך כל הדרך ומדובר בגוף שעיקר פעילותו איננה תיאטרון".
"מדובר בכסף ציבורי, יש לנו אחריות לחלק אותו על פי מנהל תקין ואני מאמינה שבית המשפט ימצה עימם את ההליך המשפטי עד תום ויבהיר שמוסד תרבות נדרש לעסוק רק בתרבות", סיכמה שרת התרבות.


כזכור, משפחת תמם פתחה במאבק בעקבות העלאת ההצגה "הזמן המקביל" בתיאטרון הערבי "אל מידאן" בחיפה. המשפחה השכולה זעמה על העלאת ההצגה אשר נכתבה בהשראת כתביו של המחבל וליד דקה, תושב באקה אל גרבייה, המרצה מאסר עולם בגין רצח יקירם, ועל העובדה כי ההצגה זוכה למימון ציבורי.

ד"ר חיים פרלוק, יו"ר המועצה לתרבות ואמנות ישראלית, חשף כי ערך ביקור בתיאטרון "אל מידאן" (הזירה) ולתדהמתו גילה מספר דברים שמעלים תהייה לגבי מקורות הכספים והעובדה שישנם כספים שמנהלי התיאטרון לא ידעו להסבירם. כמו כן דיווח פרלוק לשרה כי הוא ניהל שיחה עם מנהל התיאטרון וזה השיב לו כי התיאטרון שלו הוא פוליטי. בנוסף הוא שוחח עם המחזאי של ההצגה "הזמן המקביל" וזה השיב לו כי הוא מזדהה עם הרוצח וכי הוא מקור השראתו. 
 
עוד חשף פרלוק כי במסגרת הבדיקה המעמיקה של המועצה עולה עוד כי המחבל היושב בכלא הישראלי מנהל באמצעות רשת האינטרנט את הקשר עם העולם לרבות הפצת מחזאותיו מתוך הכלא הישראלי, לרבות הקשר עם המחזאי של ההצגה בתיאטרון אל מידאן.