ליאור מאירי, 38, הוא בוגר המחאה החברתית של קיץ 2011, שהתפקד לתנועת הליכוד והקים בתוכה את "הליכודניקים החדשים", זרם שמטרתו לשנות מבפנים את המפלגה השלטת בישראל. בראיון לדנה ספקטור ורן שריג ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" אמר היום (חמישי): "צריך רק 35 אלף קולות כדי להחליף את ביבי בתוך הליכוד. זה לא קל, אבל זה בר השגה. כל מה שצריך זה להתפקד לליכוד באינטרנט, לשלם 64 שקלים לשנה, ואנחנו כבר נשלח לך תזכורת ביום הפריימריז כדי להצביע. כל מי שאכפת לו מחייו ומחיי ילדיו צריך להתפקד למפלגה דמוקרטית כדי לשנות מבפנים".

 
"98% מהאנשים בישראל לא בוחרים את האנשים שמייצגים אותם בכנסת", טען מאירי. "לצערי, חלק מנבחרי הליכוד לכנסת נבחרו על סמך מעט מאוד מתפקדים. המספרים שצריך כדי להכניס מישהו לכנסת בפריימריז בליכוד, בייחוד במחוזות, מגוחכים. מיקי זוהר נכנס לכנסת עם 1,900 אנשים שהצביעו עבורו. הוא היה משוריין על מחוז הדרום. אם יהיו בדרום עשרת אלפים איש טובים, הם יכניסו מישהו טוב, שאכפת לו. עבר הרבה זמן מאז שקבעו את החוקה של הליכוד ואפשר לראות מה קורה איתה. לצערי, בבחירות האחרונות לא היה להם אפילו מצע".

עם דפני ליף מהיום הראשון 


לדברי מאירי, הוא התעורר במחאה החברתית של קיץ 2011: "הייתי עם דפני ליף ברוטשילד מהיום הראשון, אפילו הופעתי בסרט שקרא לאנשים להגיע לשם עם אוהל, ב-14 ביולי המפורסם. המחאה החברתית לא היתה תל אביבית, כי 400 אלף איש עמדו ברחוב ועמדו שהם מפחדים מהעתיד פה. הלכתי לליכוד כי הבנתי שיש נתק, שאנשים צועקים ברחוב ואף אחד לא מקשיב להם. שאלתי את עצמי למה ואיך זה קורה ואיך אני יכול להכניס לשם אנשים שאכפת להם. התחלתי לבדוק. הבית שגדלתי בו לא רלוונטי. אנשים יכולים להצביע גם למה שלא גדלו איתו בבית. מפלגה זה לא קבוצת כדורגל".
 

על המטרות של הזרם שאותו הוא מייצג, אמר מאירי: "אורן חזן ומיקי זוהר זה סימפטום של אוכלוסיה אזרחית שהפקירה את הפוליטיקה שלה לאזרחים שאינם ראויים. הם לא טורחים לבדוק איך זה עובד ואיך אפשר לשנות. אנחנו רוצים להדיח את כל מי שלא ראוי ושכח שאנחנו מפלגה ליברלית שמדברת על חירות האזרח, ולא על כפייה, פשיזם וסתימת פיות, את כל מי שתורם לשיח הפחדני והפלגני שאין בו חזון ואין לו תוכנית. כפייה דתית, ההפקרות שבה הממשלה משליכה את חיי בוגרי המערכת הממלכתית, או מערכת חינוך שמחנכת לארבעה שבטים בארבע דרכים שונות שאחר כך לא יוכלו לחיות יחד. כל עוד אין תוכנית שבה נוכל לחיות יחד - הלך עלינו".
 

"גאים להיות חלק מהמפלגה"


מתנועת "צעירי הליכוד" נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את אמירתו של ליאור מאירי מקבוצת 'הליכודניקים החדשים' בראיון הבוקר ברדיו 103FM. אין קשר בין קבוצה זו, שהנה זרם מתפקדים עצמאיים, לבין גוף צעירי הליכוד, שהוא גוף מוסדי המעוגן בחוקת הליכוד. ליאור אינו פעיל בגוף זה. כמו כן, הליכוד הנה המפלגה הדמוקרטית ביותר בישראל. אנו גאים להיות חלק ממפלגה זו, המייצגת נאמנה את הצבעתם של כמיליון אזרחים. אנו מביעים תמיכה מלאה בראש הממשלה וגאים בחברי הכנסת שלנו".

ערך: אסף נבו