נחל הקישון שבו הושקעו בשנים האחרונות מיליוני שקלים על מנת לנקותו - ספג בסוף השבוע מהלומה קשה. הנחל הזדהם מחומר שנבע כתוצאה מהזרמת מי ביוב מאזור קריית טבעון.
 
רשות נחל הקישון הודיעה בעקבות האירוע על מצב של "זיהום חמור בנחל קישון" ובמהלך כל סוף השבוע עסקו צוותים של רשות הנחל ותאגיד הביוב מעיינות העמקים לטפל במפגע. מבירור הזיהום עולה כי במהלך כל השבת כמעט זרם הביוב ישירות אל הנחל מתחנת הסניקה של קריית חרושת. ברשות נחל הקישון ציינו שאירוע הביוב ייבדק לעומקו ושהרשות תפעל למצות את הדין עם האחראים.
 
עוד ציינו ברשות, שבאזור טבעון נחל הקישון מהווה מסדרון אקולוגי לבעלי החיים ופגיעה של הנחל בביוב בהחלט עלול לגרום לנזקים משמעותיים לסביבה ולכל מאמצי השיקום שנערכים בשנים האחרונות. רק סמוך לשעות הצהריים המאוחרות, התקלה טופלה והופסקה למעשה הזרמת הביוב לנחל קישון. יחד עם זאת, הנחל עדיין סובל מהביוב שזרם עד כה.

ממצאי הבדיקה הראשוניים מעלים כי היה עומס על תחנת השאיבה שגרם ככל הנראה להפסקת חשמל ובעקבותיו זרם הביוב ישירות לנחל קישון. עם גילוי אירוע הזיהום, אנשי רשות נחל הקישון דאגו לטיפול במפגע ועובדי פלגי מים, המתחזקים את התחנה עבור תאגיד הביוב מעיינות העמקים, הגיעו למקום ותיקנו את התקלה בתחנת הסניקה.
 

ברשות נחל הקישון הביעו אי שביעות רצון מכך שאין מערך התרעה בתחנת הסניקה וציינו שגורמי המקצוע ברשות יחד עם המשרד להגנת הסביבה יפעלו לחדד נהלים מול תאגיד הביוב וידרשו שדרוג התחנה.