ארבעה ציידים רכובים על טרקטורונים נצפו לפנות בוקר (שבת) בעת מרדף אחרי צבי באזור נחל בזק, למורדות הגלבוע. הם נצפו על ידי פקחים של רשות הטבע והגנים במהלך מבצע נגד צייד בלתי חוקי.
 
ברשות הטבע והגנים ציינו שהציידים נצפו עוקבים אחרי להקות צבאים באותה שיטת צייד אכזרית, כאר הם רודפים אחרי הצבי עד שהוא מותש ונתפס. לאחר מרדף שהתפתח במקום, נתפסו הציידים שדרסו צבייה ושברו את רגליה וכך הצליחו לצוד אותה.
 
שמונה חשודים עוכבו לחקירה על ידי הפקחים, חלקם מוכרים למשטרה ולרשות מעבירות צייד קודמות. הם שוחררו לאחר חקירה ונפתחו נגדם תיקים פליליים. ברשות הטבע והגנים ציינו שהטרקטורונים משמשים ככלי נשק לכל דבר ועניין, באמצעות מרדף והתשת בעל החיים ועד לשחיטתו בשטח, בשיטת ציד שנהפכה לשכיחה ביותר.

בתוך כך, לא הצליח לשרוד כריש כחול מסוג "מאקו" שהגיח בסוף השבוע לחופי הרצליה. הוא נפלט כאשר הוא פצוע בחוף הנכים ולאחר שהקרס הוצא מפיו, הוא הוחזר לים, אבל הכריש הפצוע לא שרד והיום הוא נפלט ללא רוח חיים לחוף.
 
הדרמה החלה ביום שישי, כאשר דייגים הבחינו בכריש היפה, השוחה ומפרפר. הוא תועד ועורר התרגשות רבה. אבל לאחר שנפלט לחוף התברר שהוא בלע ככל הנראה בלב ים פיתיון שהטמינו דייגים בספינה ונותר עם הקרס עמוק בפיו.
 
"בתקופה הזו של השנה, כאשר המים בים מתקררים זה די שכיח שכרישים מגיעים לים בסמיכות לחופי הארץ", הסביר ראש תחום ים ברשות הטבע והגנים, יגאל בן ארי, "הכריש הכחול הגיע תשוש ופצוע וחבל שהוא לא שרד".

"הכרישים בדרך כלל אינם מסוכנים, אבל כשרואים אותם אני גם מציע לא לנסות להתעסק איתם", הוא הוסיף והבהיר: "הכריש הוא ערך טבע מוגן".