כתבי האישום בדרך: בעקבות מעצרה של פנסיונרית לפני כעשרה ימים, חשפה המשטרה פרשה גדולה של ייבוא סמי הזיה מהאמזונס לארץ. המשטרה עצרה חמישה אנשים נוספים החשודים במתן סמי ההזיה למאות משתתפים לאורך תקופה ארוכה, כחלק מ"חגיגת היטהרות".



נגד שניים מהחשודים הוגשו הצהרות תובע כאשר כבר בימים הקרובים יוגשו נגד כל החשודים כתבי אישום בחשד לייבוא ולסחר בסמים מסוכנים. אחד העצורים, ששוחרר לאחרונה לביתו היה בעברו, כך טוענת המשטרה, טייס קרב בחיל האוויר. כיום הוא מכהן כטייס בחברת תעופה פרטית. עצורה נוספת הנה אחות במקצועה.



על פי ההערכות, יש כיום בישראל אלפי אנשים שמשתתפים בטקסים רוחניים, הכוללים שימוש במשקה בשם איוואסקה, המורכב מסם שמופק מצמחים הגדלים על גדות האמזונס בדרום אמריקה. בישראל "המשקה" הזה הוא בלתי חוקי ומופיע ברשימת הסמים האסורים והמסוכנים.



היחידה המרכזית של מחוז חוף, בראשותו של רפ"ק גיא וגנר, שמנהלת את החקירה, גילתה כי בין החשודים נמצאים חברים משתי משפחות, שייבאו על פי החשד, את הסם הנוזלי, "שהנו בעל השפעות מסוכנות" המייצר הזיות. לטענת החוקרים, כל משתתף שלקח חלק באותם "טקסי היטהרות", שילם עבור כל מפגש מאות שקלים.



עוד עולה מהחקירה כי החשודים, במקביל לייבוא הסמים לארץ, גם ניהלו והפיקו את אותם טקסים. בדיון להארכת מעצרם של החשודים, התברר כי החקירה נפתחה בעקבות תפיסת משלוח סמים שהגיע מפרו ארצה.



הבוקר צפויים להגיע לדיון להארכת מעצרם ארבעה מהחשודים, שבהם גם הטייס. "לחברת התעופה שבה עובד החשוד, יש אינטרס לבדוק את החשדות בפרשה עד תום ואם אכן הם יתבררו כמוצדקים, הרי שאסור לאפשר לאותו אדם להטיס מטוסים לשום יעד", אמרו אתמול החוקרים.