סערת ספר האזרחות החדש ממשיכה לעורר הדים רבים. הפרשן לענייני ערבים של ערוץ 2 אהוד יערי תקף היום (רביעי) את שר החינוך נפתלי בנט, ואמר: "אתם הפכתם לסכנה אמיתית ולשפויים מתונים אינכם משאירים מקום. אתם תפסידו במערכה על הנפש של המדינה ולא תנחיתו עלינו אזרחות מעוותת". 

הפרשה החלה לאחר שציטוטים שנויים במחלוקת של ספר האזרחות החדש "להיות אזרחים בישראל", נחשפו השבוע במכתב ששלח העורך הלשוני של הספר ואחיו של אהוד יערי, יהודה יערי, לאחראים על כתיבתו.

בין היתר, משווה הספר בין רצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין להטבעת האנייה אלטלנה ומביאים ציטוט של היועץ המשפטי לשעבר מני מזוז שאמר כי רצח רבין אינו תוצאה של הסתה. הספר מתייחס גם לגל הטרור הנוכחי ונטען בו כי "בסתיו 2015 התבצעה סדרת פיגועי דקירה ברחבי המדינה. מרביתם בוצעו בידי ערבים אזרחי ישראל", על אף שרוב הפיגועים בוצעו על ידי תושבי השטחים שאינם אזרחי ישראל.

אהוד יערי יצא להגנת אחיו ואמר:  "להאשים את אחי הנדיב העדין הנבון כשמאלן קיצוני שוחר ״שוברים שתיקה״??השתגעתם??!!

בנט !רסן את כלבי הציד שלך !ואחר כך תתבייש!האיש נכה צה״ל יוצא גדוד 50 נח״ל מוצנח ושלח 4! בנים -כל ילדיו-ליחידות הכי קרביות…שנים לא ישנים אצלו בלילות". 

הוא הוסיף כי "אתם הפכתם לסכנה אמיתית ולשפויים מתונים אינכם משאירים מקום. אתם תפסידו במערכה על הנפש של המדינה ולא תנחיתו עלינו אזרחות מעוותת. ואותי הצלחתם לקומם, שהרי אני לא שמאלן במילון שלכם. הייתי נגד אוסלו וההתנתקות ולבטח אני כעת לחלוטין נגדכם…יאללה הביתה״!. 

אהוד יערי (צילום מסך: פייסבוק)


בנט עצמו הגיב הבוקר לסערה, ותקף בגלי צה"ל את יהודה יערי: "הוא פעל בהפרת אמונים חמורה, כשהלך ופרסם לתקשורת טיוטות כדי להשחיר את פנינו, לא מדובר על אדם אובייקטיבי". הוא הוסיף כי "יכול להיות שהוא אדם מקסים שתרם רבות, אך ככה לא מתנהל איש ציבור. זה נראה לך לגיטימי? הוא רץ לתקשורת והדליף קטעים מספר מצוין שעבדו עליו 5 שנים. זה לא מתקבל על הדעת. נאשר את הספר הזה בימים הקרובים".