זעזועים במשטרה. מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך החליט לשלוח קצינים ותיקים בדרגות נצ"מ ותנ"צ לבצע תפקידי רוחב במשטרה ולא לקדמם, מה שמוביל לכך שחלק מהקצינים מתחילים להודיע על פרישה מהארגון. ראשון הפורשים בדור החדש הוא מפקד ימ"ר תל אביב נצ"מ גדי אשד, שסיפר הערב (שלישי) כי הוא נדהם לשמוע ממפקד המחוז הנכנס ניצב משה (צ'יקו) שהוא אינו מועמד לקידום מבחינתו של המפכ"ל ולכן הודיע לו כי הוא פורש מהשירות.



לפני כחודשיים נחשף ב"מעריב סופהשבוע" חששם של קציני המשטרה הבכירים בדרגות תנ"צ לגורלם בארגון, לאור שיחה שקיים איתם המפכ"ל רנ"צ אלשיך בשעותיו הראשונות בתפקיד. לפי הפרסום, הכוונה הייתה עיכוב קידומם של דור שלם של קצינים מקידום וייבוא של קצינים מהשב"כ או מהצבא.



"אין מה לסחוב את זה", אמר לסובבים נצ"מ אשד שמפקד על ימ"ר תל אביב בארבע וחצי השנים האחרונות. "זה ברור מאליו מה שקורה, אני אולי הראשון אבל המגמה של המפכ"ל ברורה ואני לא נשאר בכוח. הוא החליט לבלום דור שלום של קצינים ותיקים, אולי הוא חושב שיש לו במערכת קצינים מוכשרים יותר אבל אני לא נאחז בקרנות המזבח ופורש".



מקורביו של נצ"מ אשד סיפרו כי ההחלטה של המפכ"ל שלא מצא לנכון לשוחח עם הקצינים הוותיקים פוגענית: "הוא כינס ישיבה עם הסמפכ"ל וקצינת משאבי אנוש והעביר מסרים באמצעות מפקדי המחוזות. מעט מכובד יותר היה לפגוש אותם ולנסות להסביר אבל להתנהג בצורה כזו זה לא רציני ולא אחראי. מה הוא חשב, שנצ"מ אשד יסכים לעבור לתפקיד רוחבי עכשיו? זה לא נשמע רציני. אולי הוא רצה להראות להם את הדרך החוצה ונצ"מ אשד הוא בחור שמבין עניין".



"לא קל שלא סופרים אותך"



נצ"מ אשד לא לבד ופורש נוסף שנמצא ברשימה בשלב זה הוא תנ"צ אבי נוימן, מפקד היאל"כ לשעבר וקצין חינוך ראשי של המשטרה. עד מתנדנדים ברשימה: תנ"צ שוקי זיסו סגן ראש אג"מ ולשעבר סגן מפקד מחוז תל אביב, תנ"צ יורם אוחיון סממ"ז תל אביב שכבר סיים את תפקידו ומפקד מרחב (ממר) יפתח נצ"מ דוד גז.



בכירים בארגון שידע בעבר זעזועים כבדים, חוששים מלהתייחס להחלטה: "עזבו אותנו בשקט, אסור לנו פשוט אסור לנו לדבר. יש פה מהלכים חד סטריים ואנחנו תחת זכוכית מגדלת ממש". גורמים אחרים מנסים להסביר: "יש פה עניין של מבחני יושרה שהמפכ"ל דורש לבצע והוא קיבל חיזוק וגיבוי מלא מהשר לביטחון פנים ארדן. לא כל הקצינים מוכנים לעבור את ההליך הזה במעמדם והם בוודאי יודיעו בקרוב מאד על פרישה. אנחנו רוצים להיות כבר אחרי למען האמת כי אנחנו אוהבים את הארגון, אבל בהחלט ליבנו עם אלה שיצטרכו לפרוש. אנו מבינים את ההחלטות שלהם ולא בטוח שלא ננהג כמוהם. להיות במקום שלא סופרים אותך בגילנו, זה לא בדיוק נעים מה גם שתרמנו לא מעט להצלחותיו של הארגון הזה. ימים יגידו מה יהיה כאן".