התשובה של מירי רגב לגלגלצ? הקרב של שרת התרבות בשיטת הפלייליסט של התחנה הצבאית מגיע היום (ראשון) לטוויסט מפתיע בעלילה המפותלת שלו. שרת התרבות מירי רגב סיכמה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי במסגרת תאגיד השידור הציבורי החדש המוקם בימים אלו תפתח תחנת רדיו נוסטלגי, אשר תשלב תוכניות אירוח ומוזיקה נוסטלגית, בדגש על מוזיקה עברית של יוצרים ותיקים.

רגב הסבירה כי מדובר במענה לצורך בהכרה ליוצרים ותיקים כמו גבי שושן ז"ל: "מותו של גבי שושן הציף שוב את הצורך לתת במה ליוצרים הותיקים ולעושר התרבותי של ישראל לאורך כל שנותיה. אני רואה חשיבות רבה בהכרה ובכבוד ליצירה וליוצרים הותיקים אשר נכון להיום, לצערי, אינם זוכים לה בחייהם". רגב הסבירה כי "זו חובתה המוסרית של אומה להוקיר תודה לאמניה, הרדיו הציבורי והממלכתי בישראל הוא הבמה הראויה וכך יהיה". 

רגב מנהלת קרב נגד שיטת הפלייליסט של התחנה הצבאית מאז שנכנסה לתפקידה. בחודש שעבר הגיע הנושא גם לוועדת החינוך של הכנסת, שדנה בתכני תחנת המוזיקה, ובמהלך הדיון הציגה רגב מצגת ובה עיקרי התכנית שלה לשינויים ברשימת ההשמעה של התחנה הצבאית. מי שנעדר מהדיון הוא מפקד גלי צה"ל ירון דקל, לאחר ששר הביטחון משה יעלון אסר עליו את ההשתפות.

בעקבות הודעת השרה רגב הודיעה המועצה לקידום המורשת הישראלית כי היא מקדמת בברכה את יוזמת השרה לעניין הקמת רדיו נוסטלגיה. יו"ר המועצה, דיוויד סלע, אמר כי הוא מבקש להביא לידיעת השרה "שתחנת רדיו כזאת כבר קיימת מזה זמן, ושמה 'רדיו נוסטלגיה – קול הנוסטלגיה שלי'". סלע הוא גם העורך הראשי של התחנה. 

לדבריו, התחנה משדרת באינטרנט 24/7 מוזיקה עברית נוסטלגית בלבד, ללא פרסומות חדשות או מלל מיותר. בין השירים משולבות פינות בנות 30 שניות בנושאים שונים הקשורים לנוסטלגיה הישראלית, כגון אירועים היסטוריים, השפה העברית, הנוסטלגיה הישראלית ועוד. העורך המוזיקלי של התחנה הוא יורם סימן טוב, מומחה לזמר עברי נוסטלגי, והמגיש הוא השדרן המיתולוגי גדי ליבנה.

הלוגו של רדיו נוסטלגיה באינטרנט
הלוגו של רדיו נוסטלגיה באינטרנט


סלע הוסיף, כי "לתחנה מאזינים בארץ ובחו"ל, ועבור הישראלים החיים בחו"ל משמשת התחנה כעוגן וקשר לזיכרונות שלהם מארץ ישראל הישנה והטובה.
ללא ספק העברת תכני מורשת היסטוריה ונוסטלגיה ישראלית ושידורם מעל גלי האתר ולא רק באמצעות האינטרנט תתרום באופן מהותי להנגשת ערכי מורשת ישראלית לקהל הרחב".

"הצעת השרה לשלב בתחנה המוצעת תוכניות אירוח (שמן הסתם יעסקו בנושאים המדוברים) אף היא בעלת חשיבות עצומה", אמר סלע, "שכן לצערנו בשנים האחרונות הלכו והידלדלו, במסגרת השידור הציבורי, תכניות הקשורות להיסטוריה נוסטלגיה ומורשת ישראלית. למשל, כיום לא קיימת ולו אף תכנית אחת בכל רשתות 'קול ישראל' המאפשרת לזמרים אמנים ויוצרים ותיקים להגיע לאולפן ולענג בשידור חי את קהל המאזינים ביצירתם".

הוא ציין כי ב"קול ישראל" קיים ארכיון הקלטות עצום בגודלו של תכניות נוסטלגיות, שמעלות אבק על המדפים. "שילובם בתכני התחנה המוצעת יתקבלו ללא ספק על ידי הציבוריות הישראלית בהתלהבות ובשמחה. המועצה לקידום המורשת הישראלית ותחנת רדיו נוסטלגיה הודיעו כי יסייעו בכל נושא ועניין לקידום התחנה המוצעת, אם וכאשר יתבקשו", אמר.