לאחר שעשר נשים התלוננו בתקשורת על הטרדות מיניות לכאורה מצד השחקן משה איבגי, ולאחר ששמר על שתיקה ולא התייחס לנושא, הגיב הערב (ראשון) לראשונה השחקן לפרשה. בהצהרה שנשא לתקשורת לאחר הופעתו בהצגה "שלא תתעורר הילדה" בבית ציוני אמריקה בתל אביב, אמר איבגי: "בימים האחרונים הפכו לי את החיים ושיבשו אותם מקצה לקצה. ימים לא קלים עוברים עליי ועל משפחתי, יש לי כבוד לכל אדם, לכל איש ולכל אישה. מעולם לא ניסיתי במכוון לפגוע במישהו ובמידה ויש צורך, אדבר מול הגורמים המוסמכים כדי שיהיה הליך נקי".



האולם הקטן המכיל כ-200 מושבים היה כמעט מלא עד אפס מקום, הקהל קיבל את איבגי בתשואות, וגם לאחר הצהרתו בנושא בפני אמצעי התקשורת הרבים שהגיעו. איבגי עצמו נשמע נרגש בעת ההצהרה, אך לא הרחיב מעבר לכך ולא השיב לשאלות.

מבקרי ההצגה "שלא תתעורר הילדה" בבית ציוני אמריקה. צילום: יקי צימרמן
מבקרי ההצגה "שלא תתעורר הילדה" בבית ציוני אמריקה. צילום: יקי צימרמן


הצופים מזדהים עם איבגי


צופים שהיו באולם הזדהו עמו בפומבי. השחקן הוותיק גבי עמרני שהיה בין הצופים, אמר: "אני לא אוהב משפטי שדה, הם מתאימים אולי לצבא אך לא לאזרחות. אני לא מרגיש שום בעיה, ואם יש משהו - שיפנו לרשויות המוסמכות". אשה נוספת שהזדהתה עם איבגי היתה הציירת אניטה ארבע, שאמרה: "אחרי עשר שנים, להתעורר ולהרוס בתים של אנשים, זה לא נראה לי. אני באופן אישי מתנדבת במשטרה ושומעת על שוטרים שלא רוצים לעבוד עם מתנדבות כי הם חוששים שיתלוננו. נקעה נפשו של הציבור ממתלוננות אחרי עשר שנים". עוד טענה: "איבגי יודע לתת כבוד לאנשים, הוא לא הטריד ולא פגע. אחרי עשר שנים פתאום באים?". צופה נוסף אמר כי "צריך לבדוק את הדברים במוסדות המוסמכים, אנחנו לא בית משפט".

במהלך הבוקר הודיע המשטרה כי היא בוחנת את הפרסומים אודות חשד לכאורה להטרדה מינית של השחקן הידוע. במשטרה הודיעו כי "בשלב זה, מטבע הדברים לא יימסרו פרטים נוספים". עד עכשיו לא הוגשה תלונה רשמית, ולא נפתחה חקירה בפרשה.

מבקרי ההצגה "שלא תתעורר הילדה" בבית ציוני אמריקה. צילום: יקי צימרמן
מבקרי ההצגה "שלא תתעורר הילדה" בבית ציוני אמריקה. צילום: יקי צימרמן


כזכור, הפרשה נחשפה בתחילת השבוע שעבר בערוץ עשר, כששבע נשים טענו כי משה איבגי הטריד אותן מינית. מאוחר יותר הצטברו יותר מעשר עדויות בכלי התקשורת השונים כנגד איבגי, אולם כאמור טרם הוגשו תלונות למשטרה. איבגי עצמו שכר את עורך הדין ציון אמיר, שהתייחס לפרשה: "הוא נסער מאוד ובוער מבפנים, אך אסרתי עליו להתראיין". 

בתוך כך, ארגון "אחת ועוד אחת" התומך בנפגעות תקיפה מינית קרא היום להחרים את הפרימיירה להצגה שבה איבגי כיכב הערב.  שלומית הברון מהארגון אמרה כי "אנו קוראות לקהל, נשים וגברים אחד, שלא לשלם כסף כדי לצפות במי ש-6 נשים העידו שהוא פגע בהן מינית".