מזה כשבועיים מציפות את מערכת התכנית "הכול כלול" בערוץ 10 פניות רבות של חיילים המתלוננים על שירותי רשת מרפאות 'ביקורופא'. בין היתר מוזכרים זמני ההמתנה הארוכים, יחס מזלזל של רופאי הרשת וחשד מתמיד שהם מנסים "להוציא גימלים". כך למשל מספרת החיילת שיר בן דוד שביקרה פעמיים בסניף 'ביקורופא' מבלי שאובחנה כראוי, כשהגיעה למיון אושפזה באופן מידי עם אבנים בכליות: "אפילו מבט אחד הוא לא העיף אליי, אחרי חמש דקות הביא לי טפסים ויום מנוחה...כשהוא ראה אותי שוב הוא אמר 'אה עוד פעם את? כבר הבאתי לך גימלים, אני לא יכול לתת לך עוד פעם'". חייל אחר סיפר כי הוא מוותר מראש על ביקור במרפאות 'ביקורופא' כי הוא יודע שהוא לא ייבדק בצורה רצינית.



תחקיר "הכל כלול"

על מנת לאמת את הדיווחים, ניגשה כתבת "הכול כלול" לאחד מסניפי הרשת בתל אביב, והביקור העלה תמונות קשות: תורים ארוכים, חיילים יושבים על הרצפה וטענות רבות של הורים על הטיפול הלקוי בילדיהם.



מבדיקת "הכול כלול" מצאה עולה כי הדברים ככל הנראה מתחילים מלמעלה: ס', רופא לשעבר ברשת המרפאות סיפר בראיון בלעדי על סטטיסטיקות חודשיות הנשלחות בכל חודש לרופאי הרשת ובהן נתונים על כמות החיילים שבדקו, אחוז ההפניות למיון שחילקו ואחוז הגימלים שנתנו. לדבריו רופאים שנתנו מעט הפניות למיון ומעט גימלים יזכו לשבחים ועידוד מצד הנהלת המרפאה והרשת ורופאים שנתנו "הרבה" גימלים והפניות למיון יזכו לביקורת. כל זאת כמובן, על מנת לחסוך בכסף לטענתו. מ'ביקורופא' נמסר בתגובה: "זה שקר וכזב, נתבע על דיבה".