יום של טרור ברחבי ישראל: אדם אחד נרצח הערב (שלישי) בפיגוע דקירה מתמשך באיזור יפו-תל אביב, לאחר מסע הרג של מחבל, תושב קלקיליה בן 22, שהתרחש ליד כיכר השעון ברחוב העלייה השנייה בעיר. המחבל דקר שישה אנשים בתחילת אירועי הדקירה בטיילת ביפו ולאחר מכן המשיך לכיוון מסעדת ה"מנטה ריי", שנמצאת באיזור.



הוא דקר שם עוד 4 אנשים נוספים שם, ובסך הכל נרשמו 9 פצועים בדרגות פציעה שונות. צוות של מרחב ירקון נטרל את המחבל סמוך. האירוע התרחש סמוך מאוד למקום הימצאו של ג'ו ביידן, סגן נשיא ארצות הברית, שהגיע למרכז פרס בעיר, ונמצא בביקור בישראל.



פרופסור רוני גמזו, מנכ"ל ביה"ח איכילוב עדכן על מצב הפצועים בפיגוע: "סה"כ תשעה פצועים, אחת אישה שפצועה קשה, שלושה פצועים בינוני ושניים קל. הפצועה קשה הובאה מיד לחדר ניתוח, כל פצועים סובלים מדקירות בחזה ובבטן, 4 מהם עדיין בחדר מיון בטיפול ראשוני. אחת הפצועות היא אשה בשבוע ה-25 להריונה, במצב קל עד בינוני, ויש דופק לעובר. לא מדובר כרגע על שחרור של אף אחד מהם". 



חובש בכיר במד"א, ענאן בדארנה שטיפל בפצועים בזירה בנחום גולדמן סיפר: "כשהגעתי לזירה ראיתי 2 גברים כבני 30. הם שכבו על הכביש כשהם בהכרה מלאה וסובלים מפצעי דקירה בפלג גופם העליון. הענקתי להם טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל חבישה ועצירת דימומים ופיניתי אותם במהירות לבי"ח איכילוב כשמצבם מוגדר בינוני". 

ישי, אחד מהאנשים שרדפו אחרי המחבל, האט אותו לאחר שנתן לו מכה חזקה בראשו עם הגיטרה שלו וסיפר: "שמעתי צרחות שיש מישהו עם סכין, ישר משכתי את הגיטרה שלי, ונתתי לו מכה על הראש. הוא חטף זעזוע ולא ידע מאיפה זה בא לו. בעצם הייתי הראשון שהבין שהוא מחבל, הוא החל לרוץ לאורך השביל. עזבתי את כל הציוד שלי, והתחלתי לצרוח 'מחבל', אנשים החלו להגיב וניסו לרוץ אחריו חמישה-שישה אנשים. לאחר מכן הגיע כח משטרה שניטרל אותו".
 
צילום שהגיע לידי חדשות ערוץ 10 ומובא כאן, מראה את המחבל אשר נמלט ודוקר במהלך המנוסה, עד שנוטרל.
 

 

תיעוד: כך נראה המרדף אחר המחבל בטיילת של תל אביב, בפיגוע המשולב בו נרצח אדם ונפצעו כתשעה • לידיעה המתעדכנת >> http://bit.ly/1Ubmhr4

Posted by ‎חדשות 10‎ on Tuesday, March 8, 2016


שוטר בסכנת חיים, מחבל נוטרל ע"י המון בפ"ת


בשעות אחר הצהריים נפצעו שני שוטרים באורח קשה בפיגוע ירי בשער שכם בירושלים. על פי הדיווחים, מחבל ביצע ירי לעבר שוטרים שפעלו ברחוב סלאח א-דין, פצע שוטר אחד ונמלט. כח משטרה ולוחמי מג״ב ביצעו מרדף אחר המחבל. שבמהלך הימלטותו ביצע שוב ירי ופצע קשה שוטר נוסף. הכח שהגיב בירי ניטרל את המחבל במהלך חילופי האש, שנמשכו מספר דקות וחיסל אותו, ובזירה נתפס נשקו מסוג קרל גוסטב. 

זירת פיגוע הדקירה ביפו, הערב. צילום: אבשלום ששוני
כמה דקות לפני כן, אירעה דקירה בשוק פתח תקווה: מחבל דקר חרדי בן 35 בצווארו ופצע אותו באורח בינוני, האחרון הסתובב ודקר אותו ככל הנראה חזר. בעלי בסטות בשוק התנפלו על הדוקר, דקרו את המחבל מספר רב של דקירות והוא מת מפצעיו.
מעדויות של בעלי העסקים במקום עולה כי הדוקר עבר בין החנויות ובהגיעו סמוך לחנות המשקאות "מתוק וחריף" זיהה את החרדי ומבלי שאירעה תקרית ביניהם זינק הערבי לעברו של החרדי ודקר אותו באזור העורף. החרדי הצליח להתעשת, שלף את הסכין מגופו וזינק לעברו של הדוקר ודקר אותו מספר פעמים בגופו כולל דקירה אחת ישירה בצוואר. לאחר מכן התיישב ולטענת עוברי אורח אמר: "הרגתי בן אדם שניסה לרצוח אותי".
זירת האירוע ביפו. צילום: אבשלום ששוני