חיסול בלב העיר: גבר בן 50 נהרג בפיצוץ רכב היום (ראשון) בצפון תל אביב. מבדיקה עולה כי הרקע לאירוע פלילי והנסיבות נמצאות בחקירה. על פי החשד מדובר בעד תביעה משמעותי נגד ארגון פשיעה במרכז. מדובר במי שבעברו היה מקושר בפרשת הונאה לאיש העסקים שמואל פלאטו שרון. על פי פרסומים מהעבר שימש יעד החיסול כקבלן ההצתות של שרון. 



רכב מסוג ג'יפ האמר שבו שהה הגבר, עלה באש ברחוב דבורה הנביאה בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לפצוע שנפצע באורח קשה וסבל מחבלה קשה בגפיים. כוחות משטרה והצלה רבים הגיעו למקום והפצוע חולץ על ידי חבלן. לאחר מכן פונה הגבר לבית החולים "איכילוב" בתל אביב, שם נאלצו לקבוע את מותו. 

זירת הפיצוץ בתל אביב


הרכב השרוף בצפון תל אביב. צילום: אבשלום ששוני
הרכב השרוף בצפון תל אביב. צילום: אבשלום ששוני



כונן מד"א חובש רפואת חירום ערן כרמל שהגיע למקום סיפר: "על הכביש שכב גבר בשנות ה-40 כשהוא בהכרה עם חבלות קשות בגפיים וכוויות בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל הנחת חסמי עורקים ומשככי כאבים ובהמשך הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבי"ח במצב קשה".

בתוך כך ביקשה המשטרה להתרחק מהמקום ולאפשר מעבר של רכבי הצלה. בעקבות הפיצוץ, רחוב משה סנה נסגר לתנועה. העיתונאי ברק רביד שהיה סמוך למקום הפיצוץ, סיפר לגלי צה"ל: "שמעתי פיצוץ עז שהחריד את צומת הרחובות בצפון תל אביב, רכב האמר לבן גדול התפוצץ ועלה באש. הנהג היה מוטל לצד הרכב ונראה פצוע קשה מאוד. תוך כמה דקות הגיעו כוחות מד"א ומשטרה גדולים, והם ניסו דקות ארוכות לכבות את הרכב".

הרכב שעלה באש בניסיון החיסול בתל אביב. צילום: חטיבת דובר המשטרה
הרכב שעלה באש בניסיון החיסול בתל אביב. צילום: חטיבת דובר המשטרה


זירת הפיצוץ בתל אביב. צילום: חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיצוץ בתל אביב. צילום: חטיבת דובר המשטרה


ניסיון החיסול היום מצטרף לשורה של ניסיונות חיסול בעולם הפשע. כזכור, בשבוע שעבר אשת עד מדינה במשפט נגד אחד מהעבריינים הבכירים בבאר שבע, בת 30, נורתה למוות לעיני שלושת ילדיה בעת ששהו ברכבם בשדרות ירושלים בעיר. האשה, המוכרת למשטרה כמקושרת לארגוני פשיעה, ישבה ברכבה, אלמוני החל להתקרב אל הרכב וירה בה מספר יריות שגרמו לפציעתה הקשה. המקרה דווח לשירותי הרווחה, שמיד הגיעו לילדיה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי במקום ופינו אותה לבית החולים, שם נקבע מותה. כוחות גדולים של משטרה הגיעו לזירה ופתחו בסריקות בניסיון להתחקות אחרי עקבותיו של החשוד, שהספיק להימלט מהזירה. גורם בכיר במשטרה מסר ל"מעריב אונליין": "מדובר באשה שאינה עבריינית, אך שמקושרת עם גורמי פשיעה באזור. במשטרה מעריכים עוד כי מדובר באירוע על רקע פלילי, ובין השאר נבדק חשד לחיסול עקב סכסוכים בין ארגוני פשיעה".

בחודש ינואר התרחש ניסיון חיסול של העבריין בן כהן בפיצוץ רכב בצומת הרחובות ערבי נחל פינת שפע טל ברמת גן. היעד לפיגוע היה בכיר בארגונו של עמיר מולנר, שנפגע בפיצוץ ביחד עם מאבטחו האישי. בן כהן הוא דמות מוכרת מאוד בעולם הפשע. בעבר היה מקורב לעמיר מולנר, אך היחסים בין השניים עלו על שרטון. בעבר הוא נעצר מספר רב של פעמים, בין 2013 ל-2015, בחשד שהעלים הכנסות בשווי 300 מיליון שקלים וכי היה מעורב בהשלכת הרימונים לעבר סוכנות "סובארו".