דני נוימן, פרשן הכדורגל של הערוץ הראשון, שנחשף כמי שמשמש בשנים האחרונות כמאכער המתאם ומארגן פגישות לגורמים פרטיים וציבוריים עם מנכ"לים של משרדי ממשלה בתמורה לתשלום בגובה אלפי דולרים, נחקר לפני כשבועיים ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים במשטרה בחשד לעבירות שוחד וקבלת דבר במרמה ושוחרר בתום חקירתו בערבות.



הפרשה אודות נוימן, נחשפה לראשונה בתחקיר של ערוץ 2 עת תיאם פגישה עבור תחקירן של הערוץ שביקש לקדם רעיון הזוי במשרד התחבורה לפיו בכל רכב תותקן צ'קלאקה. בתמורה לקידום ההליך דרש נוימן סכום של 2,500 שקלים לפני מע"מ, כשהוא מוציא את החשבונית בכניסה למשכן הכנסת.



נוימן, כדורגלן עבר מפואר בבית"ר ירושלים ובנבחרת ישראל, פעיל ליכוד ועורך דין בהשכלתו, הפך עם השנים למאכער במשכן הכנסת וזאת כשהוא עושה שימוש בקשריו בתמורה לכספים שקיבל וזאת לצורך קיצור הליכי הבירוקרטיה.



בחקירתו של נוימן במשטרה, כך נודע, נמצא כי חלק מהפגישות שקיים עם לקוחותיו נעלמו כביכול מיומן הפגישות שלו, מה שמעלה את החשד שנוימן ניסה להסתיר פגישות שקיים או תיאם עבור גורמים שונים במשרדי ממשלה שונים.



מיד לאחר שנחשף בחודש דצמבר חלקו הראשון של התחקיר התראיין נוימן לתוכנית רדיו והתייחס בקצרה לפרטים" "תראה, לא חשבתי כלום הייתי המום קודם כל מעצם העובדה שהקליטו אותי במצלמה נסתרת. אבל שמחתי שאני בשקיפות מלאה. לא עברתי על החוק. הכל נעשה בנורמות המקובלות. קצת התרברבתי, זה נכון וזה טבעי, כדי להרשים את הצד השני, אבל הכל היה חוקי לחלוטין".



עוד אמר אז נוימן, כי "אני איש ציבור. יש לי קשרים טובים שרכשתי ככדורגלן. אני גם עורך דין, יועץ ומקדם מכירות.  יש לי קשרים שרקמתי במשך שנים. מה רע בזה?".



לאחר שהתחקיר הושלם במלואו החליטו במשטרה לפתוח בחקירה נגד נוימן ובתום חקירה סמויה הוא זומן לפני כשבועיים למשרדי יחידת ההונאה של מחוז ירושלים במשטרה, שם כאמור נחקר באזהרה.



מי שעוד אמור להיחקר בימים הקרובים הוא מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, המחזיק גם בתפקיד יו"ר איגוד השופטים בהתאחדות לכדורגל.



במסגרת החקירה הצליחו החוקרים להתחקות אחר פגישות נוספות שארגן נוימן עבור גורמים שונים עם משרד התחבורה ומשרדי ממשלה נוספים, וכשיומני הפגישות של מנכ"לים הועברו לעיון נציגי עמותת "הצלחה" המקדמת את נושא השקיפות הכלכלית, עלה כי מיומנו של יצחקי נעלמו כלא היו פגישות שקיים עם נוימן ואנשי עסקים שונים.



דובר משטרת מחוז ירושלים, נצ"מ אסי אהרוני, מסר בתגובה. "אני מאשר כי האמור נחקר לפני כשבועיים אולם לא אתייחס לתכני החקירה ופרטיה".