שיתוף פעולה נוצרי-דרוזי הביא לתלמידי חטיבת הביניים בחורפיש הישג בתחרות רובוטיקה. תרומה של השגרירות הנוצרית הבינלאומית, הארגון הנוצרי-ציוני הגדול בעולם, לבית הספר סייעה לתלמידי המגמה ברובוטיקה לזכות במקום הראשון בתחרות רובוטיקה מחוזית. השבוע הגיעו התלמידים למשרדי השגרירות בירושלים, כדי להודות לאנשי השגרירות הנוצרית על תמיכתם. מנהלת הרווחה בשגרירות הנוצרית, ניקול יודר אמרה בתגובה: "נפלא לראות את המוטיבציה של התלמידים ששואפים למצוינות. אנחנו גאים לסייע להם ולתמוך בעדה הדרוזית".


לפני כשנתיים אימצה השגרירות הנוצרית הבינלאומית את חטיבת הביניים בחורפיש, במסגרת פעילותה עם העמותה ע"ש סא"ל סלאח פלאח, הפועל במגזר הדרוזי. השגרירות תרמה ציוד ומחשבים למרכז ללימוד שפות, ששימש את תלמידי מגמת הרובוטיקה לצורך מחקר ולימודי אנגלית. בזכות הכיתה והציוד שנתרם, הצליחו התלמידים לשפר את הישגיהם, ולזכות בתחרות רובוטיקה מחוזית.

מנהל החטיבה, וחיד גדבאן סיפר כי "הלימודים בכיתה סייעו לתלמידים לשפר את ההישגים שלהם ולנצח בתחרות. בלי הכיתה שנתרמה, התלמידים לא היו מצליחים לעשות את המחקר שהביא אותם להישג הזה. אנחנו מאוד נהנים מהקשר עם השגרירות הנוצרית והוא חשוב לנו מאוד". מנכ"ל העמותה ע"ש סלאח פלאח, מופיד עמר: "התרומה הזאת הניבה פירות עבור התלמידים, שהגיעו להישגים טובים. הקשר עם השגרירות הנוצרית הוא חזק, ואני מקווה שיימשך עוד זמן רב".


סגנית מחלקת הרווחה בשגרירות הנוצרית, יהודית סץ: "המטרה שלנו בתרומה היא לתת לתלמידים ולעדה הדרוזית גב וכוח. העבודה עם העדה הדרוזית משמעותית עבורנו, כי הם משרתים בצבא וראויים לכל התמיכה והסיוע. זה פשוט נפלא לראות את ההצלחה של התלמידים, ואנחנו בטוחים שהם יגיעו רחוק".
מנכ"ל השגרירות הנוצרית הבינלאומית, ד"ר יורגן בולר: "השגרירות הנוצרית פועלת במשך שנים כדי לחזק ולתמוך במדינת ישראל ובאזרחיה. אנחנו גאים לעבוד עם העדה הדרוזית ולתמוך בה. ההישג של התלמידים הוא גם ההישג שלנו".