מבוי סתום בין ועד בוחני הנהיגה לבין משרד התחבורה: שביתת בוחני הנהיגה, שהחלה באמצע החודש הקודם, נמצאת בעיצומו של השבוע השלישי לקיומה, ללא סיום נראה באופק. היא תימשך גם מחר (שני) ובתוך כך העיצומים יתרחבו בשירות המדינה - ממחר יושבתו גם המעבדות במערכת הבריאות ולשכות הבריאות המחוזיות. גם עובדי משרד החקלאות ישבתו ומעברי הגבול יהיו סגורים לייבוא ולייצוא של מוצרי מזון, ולא תהיה אפשרות להכניס ולשחרר סחורות בנמלי הים והאוויר. זאת לצד השבתת יחידת שע"מ (שירות עיבודים ממוכנים) של רשות המסים שהחלה היום, מה שמשבית הלכה למעשה את גביית המסים, הקנסות והאגרות במדינה. גם עובדי שירות התעסוקה יצטרפו מחר לעיצומים. במסגרת השבתת שירות התעסוקה, לא תהיה קבלת קהל ולא יינתן מענה טלפוני בלשכות התעסוקה ברחבי הארץ.
לצד השבתת המעבדות, ביחידות משרד הבריאות ברחבי הארץ לא תהיה קבלת קהל ולא יינתן מענה טלפוני. ההסתדרות הודיעה כי על מנת להקל בנושאים דחופים ובסוגיות שקשורות להצלת חיים, חלק מהשירותים החיוניים יינתנו כסדרם, ובהם טיפול במכשירי שיקום וניידות לנכים, ועדות רפואיות וערר שנקבעו מבעוד מועד, תחנות טיפת חלב, חיסונים לחו"ל, הנפקת רישיונות קבורה, המכון לבטיחות בדרכים ואישור תרופות מצילות חיים. בשלב זה לא תורחב השביתה למשרד הרווחה. לצד שביתת בוחני הנהיגה יימשכו עיצומים של עובדי משרד התחבורה, ובהם השבתת סניפים של משרדי הרישוי במחוזות השונים.
 

רמיסת נורמות

בהסתדרות מדגישים כי אין מדובר בשביתת הזדהות רק עם ועד בוחני הנהיגה החרדים לפרנסתם, אם כי בתגובה לקידום זוחל במשרדי הממשלה השונים של צעדים חד צדדיים, כגון העסקת עובדים בחוזים אישיים וניסיון להעביר עובדי מדינה למעמד של עובדי קבלן: "מדובר ברמיסת הנורמות הנהוגות ביחסי עבודה קיבוציים ובניסיון לכרסם בכוחה של העבודה המאורגנת". 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מבהיר: "לא ייתכן שכל המשק צועד לכיוון של העסקה ישירה, ואילו המדינה שאמורה לשמש כדוגמה בנושא זה, מחליטה לקדם מהלך של הפרטה שמעביר את בוחני נהיגה למעמד של עובדי קבלן. התנהלות זו, שמשקפת מגמה המנוגדת להסכם עקרונות עובדי הקבלן מיולי 2015, היא רק אחד מהתסמינים למדיניות שאסור להשלים איתה. לא נאפשר את המשך הפגיעה בעובדים". יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, הוסיף: "כל עובדי המדינה עומדים כמקשה אחת במאבק והצעדים הארגוניים יימשכו ויתרחבו עד שיימצא פתרון הולם לסוגיות שבמחלוקת".