לאחר דיונים ארוכים בנושא, ולאחר ההצהרה של שר הרווחה, חיים כ"ץ, כי ידאג לכך שהכספים יגיעו בהקדם האפשרי, הודיע היום יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), כי 11 אלף ניצולי שואה קשיי יום יקבלו  את הקצבאות המגיעות להם ושאותן הפסיקו לקבל לפני קרוב לשנה, עקב סכסוך משפטי בין שתי חברות המחזיקות בכספים שאמורים לממן את תשלום הקצבאות, עד יום רביעי הקרוב. תשלום הקצבאות לניצולים מתאפשר לאחר שבישיבה האחרונה של ועדת הכספים בנושא, נעתרה מנהלת הרשות לרווחת ניצולי השואה, הגב' עפרה רוס, לקריאת גפני והציעה שהרשות תשלם את הקצבאות עד לסיום ההליכים המשפטיים בין החברות. 

תשלום הקצבאות הופסק בעקבות סכסוך משפטי בין החברה להשבת נכסיי נספי השואה, שהכספים שלה מושקעים במניות בנק לאומי המנוהלות בידי חברת אוצר התיישבות היהודים ( אוה"ה). הסכסוך נבע בין השאר, מכך שכשהכסף הנזיל של החברה להשבה שאמורה לשלם את הקצבאות לניצולים אזל, ולאחר שזו פנתה לאוה"ה על-מנת לממש את מניותיה בבנק לאומי, אנשי אוה"ה סירבו לבקשה עקב החשש מהפסד של עשרות מיליוני שקלים בעקבות ירידת ערך המניות. הנושא נמצא בהליכים משפטיים מתקדמים אך טרם הגיע לסיומו והדבר מנע עד כה את העברת הכספים ישירות מהחברה להשבה לניצולים.

לאחר דיונים ארוכים, שכללו התערבות בסכסוך, הונהג פתרון זמני שיאפשר תשלום מיידי של הקצבאות באמצעות הרשות לניצולי השואה, תוך התחייבות של החברה להשבה להחזרת הכספים לרשות לאחר מיצוי ההליכים המשפטיים עם אוצר התיישבות היהודים.

נוכח ההודעה על העברת הכספים לניצולים עד יום רביעי הקרוב כאמור, פנה יו"ר ארגון עובדי הכפייה תחת שלטון הנאצים, מרדכי הראלי, ליו"ר הוועדה גפני, במכתב, שבו הודה לו בשמו ובשם הניצולים הממתינים לקצבאות, על המאמצים הרבים שקיים על-מנת למצוא פתרון שיאפשר את העברת הכספים ללא קשר לסבך המשפטי והביורוקרטי: "אין לי די מלים, כדי להעלות על נס את תרומתך לפתרון הבעיה הכאובה. נלחמת ובתקיפות. לא הרפית מנציגי הביורוקרטיה המתפתלים ולא הלכת שולל אחר שפע התירוצים, כשנגד עיניך רק מטרה אחת: עשיית צדק לניצולים, ששרדו את התופת ובערוב ימיהם נאלצים לעמוד מול מערכת  ביורוקרטית שאטומה למצוקתם. הלוואי,  ונבחרים אחרים, שמתיימרים להיות שליחי הציבור, כשרוממות הדאגה לניצולים בגרונם, היו נוהגים באומץ ונחישות כמוך. בניגוד למקובל במחוזותינו, מעשיך מוכתבים ע"י חמלה ורגש שליחות, כשהם חפים מכל רדיפת כבוד ופרסום".   
במקביל, שלח הראלי מכתב תודה גם למנהלת הרשות לניצולי השואה, עפרה רוס, שלקחה על עצמה את האחריות לתשלום הקצבאות ישירות ממשרד האוצר, על-מנת למנוע את המשך העיכובים בתשלום הקצבאות וכן על-מנת שאותה קבוצת ניצולים קשיי יום, האנשים החלשים ביותר בחברה, יזכו לקבל את הכספים המגיעים להם עוד לפני החג. 
ח"כ גפני אמר לאחר הדיון כי הוא "שמח על תשלום הקצבאות לפני החג, אך בכוונתי להמשיך את הדיונים בנושא גם לאחר הפסח, על-מנת להביא לסיום כל ההליכים הביורוקרטיים והמשפטיים המיותרים, שמכבידים על ניצולי השואה. מספרם של ניצולי השואה הולך ומתמעט וחובה עלינו כחברה להבטיח שהם יקבלו את מה שמגיע להם בדין ובהקדם".