זעם בקהילה הגאה על הממשלה: ארגוני הלהט"ב הביעו היום (ראשון) זעם על הממשלה, האשימו אותה בצביעות, ואף אמרו כי הם שוקלים לבטל את מצעד הגאווה המתקיים מדי שנה בתל אביב, בשל הפחתה בסיוע הכספי במימון אירועי הקהילה. "ביד אחת מכריזים על תוספות של מיליונים להבאת תיירות גאה וביד השנייה מקמצים בתמיכות בארגוני הרווחה והחינוך ללהט"ב בישראל, מפילים את כל החוקים למען שיוויון זכויות לקהילה ולא נוקפים אצבע במימון אירועי הגאווה", נמסר מטעמם. 
במסיבת עיתונאים שיכנסו מחר הארגונים הם יכריזו כי הם שוקלים לבטל את מצעד הגאווה השנתי בתל אביב ביוני הקרוב, בטענה כי "הממשלה מתהדרת בנוצות ליברליות בעולם כשבפועל מדובר בממשלה שחותרת תחת כל עקרון אפשרי של שיוויון ונסמכת על מראית עין שהארגונים מייצרים עבורה ללא כל סיוע".  
באגודה למען הלהט"ב (הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) בישראל מדגישים כי כבר לפני שבועיים שלחה האגודה מכתב לראש הממשלה ושר האוצר עם דרישה להגדלת תקציבים חיוניים לקהילה, אבל המכתב טרם נענה: "אנחנו מגבים ומברכים את משרד התיירות על העברת התקציב ההיסטורי עבור קידום תיירות גאה לישראל, אבל יש להקצות קודם כל תקציבים לצרכי היום יום של הקהילה לפני שעושים פסטיבלים", אמרו באגודה. "מדובר בשנה טובה לקהילות גאות רבות בעולם, אבל שנה רעה מאד לקהילה בישראל: רצח שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בירושלים, שורה ארוכה של חוקים שהממשלה הפילה, התאבדות שלושה טרנסג'נדרים, גילויי אלימות גוברים נגד הקהילה, התבטאויות של שרים נגד הקהילה ודרישה להגדלת התקציב שלא נענתה".

עצרת מחאה בעקבות רצח שירה בנקי ז"ל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

"נמאס לצעוד במקום"

במסיבת העיתונאים שתתקיים מחר ב-16:00 במרכז הגאה בגן מאיר בתל אביב, צפויים הארגונים לדרוש מראש הממשלה להקצות משאבים נוספים עבור פעולות תמיכה, סיוע, רווחה וחינוך בקהילה ובקרב הציבור הרחב לסובלנות וקבלת האחר. "שר התיירות יריב לוין מכיר בכוחה הכלכלי של הקהילה, והגיע הזמן ששאר שרי הממשלה יפעלו בהתאם", אמרו ל"מעריב אונליין" ראשי הארגונים. "לקהילה הגאה בישראל אין סיבה לחגוג השנה, אבל יש לנו הרבה סיבות להפגין ולמחות. הממשלה מתהדרת בתקציב תיירות ייעודי של 11 מיליון שקלים לטובת הבאת תיירות גאה בעוד ארגוני הקהילה בארץ קורסים תחת הנטל, הפערים הם מגוחכים".
לשאלתנו האם עיריית תל אביב, התומכת העיקרית מדי שנה באירועי הגאווה בעיר שמביאים אליה עשרות אלפי תיירים מכל העולם, עתידה למשוך את ידיה מהאירועים השנה, אומרים באגודה למען הלהט"ב: "עיריית תל אביב היתה שותפה יחד עם הקהילה במהפכה של הקהילה בתוך העיר, הממשלה צריכה לעשות אותו דבר. המצעד שייך לקהילה הגאה הקהילה והשנה היא תציין אותו במפגן מחאה ולא במסיבות וחגיגות. לקהילה הגאה נמאס לצעוד במקום, אנחנו רוצים לראות התקדמות. דורשות מעשים לא דיבורים והתהדרויות". 

ח"כ תמר זנדברג שיבחה את ארגוני הלהט"ב על התנגדותם: "הממשלה ההומופובית הזאת הפילה את כל הצעות החוק שהוגשו לכנסת לטובת הקהילה, מתקצבת את ארגוני הקהילה בסכום מגוחך של 1.5 מיליון שקל בשנה, אבל מוכנה להוציא סכום של 11 מיליון שקל לטובת קמפיין יחצ״ני לתיירות גאה. ארגוני הקהילה מסרבים היום לקחת חלק בפינק-ווש הזה, לא מסכימים לשתף פעולה עם מטוס בצבעי הגאווה אבל בלי זכויות ובלי תקציבים, ומאיימים להחרים את מצעד הגאווה. בלי הומואים, לסביות, בי, טראנס וקוויר אי אפשר לצעוד בגאווה. הממשלה הרי לא תצעד עם עצמה".

לדבריה, "מצעד הגאווה הוא קודם כל כלי לנראות ולמאבק פוליטי ורק אחר כך הפנינג של אהבה, חירות ושוויון. מפגיני סטונוול בניו יורק ב1969 דרשו שינויים ממשיים במדיניות העירייה, המדינה והמשטרה והתארגנו למחאה פוליטית נגד להט״בופוביה ממסדית. בדיוק כמו זו שממשלת ישראל מפגינה ב2016. אני גאה לראות את הקהילה הלהטב"קית מסרבת להיות כלי משחק בידיים של הממשלה הזאת ותובעת בצדק את שוויון הזכויות שמגיע לה. מבחינתנו במרצ, המאבק הגאה הוא מאבק פוליטי על זכויות ואנחנו עומדות ועומדים לצד חברינו הגאים והגאות במאבק המוצדק הזה".