פירמות מוכרות בבורסה ליהלומים ברמת גן נמצאות בסכנת קריסה: סוחר היהלומים הבכיר חנן אברמוביץ' נחקר היום (שלישי) בערב במפלג ההונאה של מחוז תל אביב במשטרה בחשד למעורבותו במעילת ענק של 12 פירמות בבורסת היהלומים. מתלונה שהגישה הנהלת הבורסה עולה חשד כי אותם בעלי חברות נעקצו על ידי אברמוביץ'. מדובר בהונאה הנאמדת בסדר גודל של 62 מיליוני דולרים. בעקבות אותה מעילה מתעורר חשש לגבי יציבותן של אותן פירמות ולא מן הנמנע שחלק מהן לפחות יכריזו על פשיטת רגל כאשר גם האחרות בסכנת קריסה.



כמה שעות קודם לכן התלוננה הנהלת בורסת היהלומים במפלג ההונאה של מחוז תל אביב בפיקודו של סנ"צ דוד מישקין על חשד למעילת בקנה מידה שלא נודע כמוהו בבורסה.



בהודעה שפרסמה בשעות הערב הנהלת הבורסה היא מציינת כי החלה עוד באותו יום בבדיקת תלונה שהובאה לידיעתה בשני האחרון. התלונה הוגשה על ידי קבוצת יהלומנים חברי הבורסה הטוענים כי חברת אברמוביץ' יהלומים בע"מ, אשר הסתבכה בעבר ופשטה רגל בשנת 2008, חייבת להם עשרות מיליוני דולרים עבור סחורות שקנתה מהם ולא שילמה בגינן.



מנכ"ל בורסת היהלומים הישראלית, אלי אבידר אמר כי "מרגע קבלת הפניה התחלנו מיידית בבדיקת הנושא. הנהלת הבורסה בשנת 2016 תגלה אפס סובלנות כלפי גורמים הפוגעים בחברי בורסה אחרים. ענף היהלומים הישראלי חווה קשיים בשנים האחרונות ולצערנו אנו נחשפים גם למקרים מצערים כאלה בהם יש המנצלים את המצב. הנהלת הבורסה תפעל בתקיפות לבירור המקרה כולל פנייה לרשויות החוק".



מודעה של הבורסה ליהלומים על הרחקתו של חנן אברמוביץ' מהבורסה
מודעה של הבורסה ליהלומים על הרחקתו של חנן אברמוביץ' מהבורסה



"מכחיש כל קשר לפעילות פלילית"


למעריב נודע כי אותן בעלי פירמות סיפקו לאברמוביץ' לטענתם, יהלומים מלוטשים ולעיתים גם חומרי גלם וכל זאת בשיטת הקונסיגנציה לפיה הוא משלם רק על הסחורה שמכר. אלא, שלטענתם בעלי הפירמות, אברמוביץ', באמצעות החברה שבבעלותו יחד עם סוחר יהלומים מוכר גם הוא, משכו סחורה בסכומים של עשרות מיליוני דולרים ולא העבירו לאותן פירמות את התמורה בגין אותה סחורה.



כך קרה שיהלומים שהועברו לרשותו של אברמוביץ' כביכול נמכרו על ידו ואת הכסף הוא נטל לעצמו או העביר לידיים הלא נכונות. הערב החליט קצין האח"מ המחוזי בתל אביב נצ"מ עופר מועלם כי אין להשהות את החקירה ויש לזמן את אברמוביץ' במיידית לחקירה במפלג. בשעות הערב הגיע כאמור אברמוביץ' לחקירה בליווי של פרקליטו עו"ד עדי כרמלי שמסר: "הלקוח שלי פעל במסגרת מהלכי עסקים רגילים ומכחיש כל קשר לפעילות פלילית. חקירה פשוטה תאשר זאת".



עו"ד עדי כרמלי. צילום: יח"צ
עו"ד עדי כרמלי. צילום: יח"צ