בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל היום (שלישי) בהחלטה דרמטית את תוצאות הבחירות לראשות עיריית בת ים, שהתקיימו בינואר 2015 וקבע שיש לקיים בחירות חוזרות. הבחירות המיוחדות לראשות עיריית בת ים התקיימו בינואר 2015 ובתום מאבק רווי יצרים ניצח בהן ראש העירייה בפועל, יוסי בכר, שגבר על אלי יריב בהפרש של כ-500 קולות בקרב כ-40 אלף המצביעים שהגיעו לקלפיות.



בכר כיהן כראש עירייה בפועל בעקבות הרשעתו של ראש העירייה לשעבר, שלומי לחיאני בהפרת אמונים. לחיאני שבית המשפט הטיל עליו קלון פרש אז, בשל כתב האישום שהוגש נגדו והוא מרצה בימים אלו עונש מאסר של שמונה חודשים.
 
יריב, שהיה גם יריבו המר של לחיאני ואף התלונן נגדו בזמנו במשטרה, עתר לבית המשפט בבקשה לביטול תוצאות הבחירות המיוחדות לראשות העירייה.

באמצעות עו"ד בועז בן צור, טען יריב על טובות הנאה לכאורה שהוענקו לבוחרים, פעילים וקבלנים, מעורבות של עובדי העירייה בבחירות ועל מעורבתו של לחיאני למען בחירתו של בכר.עוד הוא טען שבכר היה למעשה "איש קש" של לחיאני.
בכר דחה את הטענות וטען מנגד שיריב מנסה לשנות הכרעה דמוקרטית של תושבי בת ים. השופטת רות לבהר-שרון, קיבלה את טענותיו של יריב. בין המקרים עליהם בית המשפט מתח ביקורת: הבטחה למאות בעלי עסקים בקניון בעיר שהארנונה לא תועלה וזאת, בניגוד לצו הארנונה, אי ביצוע אכיפה כנדרש על ידי התביעה העירונית נגד קבלן בעיר ובוחרים ומעורבות רב של עובדי עירייה ולחיאני למען בחירתו של של בכר.
 
אם בכר לא יערער על ההחלטה, הבחירות החוזרות לראשות עיריית בת ים אמורות להתקיים בעוד 60 יום. בכר אמר בתגובה להחלטת בית המשפט: "אני מכבד את בית המשפט. אולם סבור שטעה בהחלטתו להתערב בבחירות דמוקרטיות על סמך טענות חסרות בסיס של גורמים בעלי עניין אישי. לאחר שנלמד את פסק הדין נגבש החלטה בדבר הגשת ערעור".
 
יריב אמר: "בית המשפט ראה בדיוק מה קרה בבחירות, שחבורה של אנשים ששולטת בעירייה 'שיחדה' אנשים על מנת שיצביעו למועמד שרצו. הפקידות הבכירה בעירייה עשתה ככל העולה על רוחה. אני קורא ללכת ביחד ולהציל את בת ים מפני חיבור לתל אביב, או חולון וראשון לציון. רק באחדות נוכל לשמור על העיר".