תאונת פגע וברח בקריית מלאכי: פעוט בן שנתיים וחצי נפצע באורח קשה הערב (רביעי) בעת שחצה את הכביש עם אחיו, בן 8. הרכב הדורס פגע בו בשדרות ויצמן בעיר, ונמלט מן המקום. מתנדבי איחוד הצלה העניקו לפעוט טיפול רפואי ראשוני, וחובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לו טיפול רפואי נוסף ופינו אותו לבית החולים קפלן כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית, מורדם ומונשם.



כוחות רבים של משטרת ישראל החלו בסריקות אחר הרכב שעזב את המקום. בוחני אגף התנועה בדרכם למקום לחקירת התאונה. המשטרה מסרה כי בשלב זה הרכב הפוגע אינו נמצא בזירת התאונה וכי כוחות רבים עורכים מאמצים רבים במטרה לאתרו. 

בועז שרון, מתנדב באיחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי לזירה הילד סבל מחבלות בראשו ובגפיו והיה זקוק לסיוע בחמצן. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני, ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מגן דוד אדום לבית החולים קפלן ברחובות במצב קשה. נסיבות התאונה ייבדקו על ידי משטרת ישראל. לא נתקלנו ברכב פוגע בזירת התאונה בזמן שהענקנו לו טיפול".

פרמדיק מגן דוד אדום, משה זרקה, שהגיע למקום, סיפר: "על המדרכה שכב ילד כבן 3 בהכרה מעורפלת, סיפרו לנו שהוא נפגע מרכב ושאזרחים העבירו אותו מהכביש למדרכה. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו לבית החולים קפלן עם פגיעה רב מערכתית כשהוא מורדם ומונשם ומצבו מוגדר קשה ויציב".
 

תאונת פגע וברח בקריית מלאכי

אתמול בנבטים: אב ובנו נהרגו


אתמול, תאונה קשה אירעה בכביש 25 בסמוך לכניסה למושב נבטים. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי לכמה פצועים, ובהם: שניים שנפצעו אנוש ומתו מפצעיהם, אב ובנו, ושניים נוספים שנפצעו באורח קשה ובינוני.מדובר בתאונה חזיתית בין שני כלי רכב פרטים. הפרמדיקים קבעו את מותם של גבר כבן 40 ונער כבן 15 שהיו לכודים ברכב והעניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים סורוקה ילדה כבת 7 במצב קשה עם פגיעות חזה ובטן בהכרה מלאה וכן גבר כבן 30 במצב בינוני בהכרה, במצב יציב, עם פגיעת חזה.

זירת התאונה בנבטים. צילום: דוברות מגן דוד אדום
זירת התאונה בנבטים. צילום: דוברות מגן דוד אדום
חובש בכיר במגן דוד אדום, רונן גריזק, סיפר: "כשהגענו ראינו שני כלי רכב מעוכים, באחד הרכבים נלכדו גבר כבן 40 ונער כבן 15, הם היו מחוסרי הכרה ללא נשימה וללא דופק. ניסינו להעניק להם טיפול ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם בשטח. ילדה כבת 12 שחולצה מהרכב בהכרה מלאה טופלה במקום ופונתה במצב קשה עם חבלות בבטן ובחזה וטיפלנו בגבר נוסף כבן 30 מהרכב השני שסבל מפגיעת בטן ופינינו אותו במצב בינוני".
"המראה היה נוראי, אנשים זעקו מהרכב. עד שהגיעו כוחות ההצלה והחלו לחלץ אותם וצוותי מד"א להעניק טיפול רפואי. זה מראה שלא אשכח אף פעם", סיפר נהג שהיה עד לאירוע. כל האזור נסגר לתנועה למשך זמן ממושך והמשטרה הפנתה את הרכבים לדרכים חלופיות. רכב הטויטה סטה מדרכו ועלה על שטח הפרדה מחקירה ראשונית של בוחני משטרת ישראל עולה כי הרכב מסוג טויוטה קורולה הגיע מכיוון באר שבע לדימונה. מסיבה שאינה ברורה ובשלב זה ונחקרת על ידי הבוחנים, סטה הרכב, עלה על שטח הפרדה והתנגש ברכב מסוג פיאט 500 שהגיע מהכיוון הנגדי.
נהג הטיוטה בן 53 תושב הפזורה ובנו בן ה-15 נהרגו. בתו בת ה-8 שהיתה עמו ברכב נפצעה באורח בינוני. נהג הסיאט, בן 22 תושב אילת, נפצע באורח בינוני.
בתאונה קשה נוספת בדרום שהתרחשה באותו יום, נפצעה קשה אישה מפגיעת רכב ברחוב לוס אנג'לס פינת ששת הימים באילת. היא פונתה על ידי מגן דוד אדום לבית החולים יוספטל.