מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, שיח' ראאד סלאח, החל היום (ראשון) לרצות תשעה חודשי מאסר, לאחר שהורשע בעבירות של הסתה בדרשה שנשא בשנת 2007. בין היתר כי "הרגעים הכי יפים שלנו הם כשנפגוש את אלוהים כשהידים באל-אקצא".



עוד אמר בזמנו השיח' כי הוא מייחל שכל רחובות ירושלים "יטוהרו מדמם של החפים משפע אשר התירו את דמם והוציאו את נשמת חיילי הכיבוש הישראלי, שכובשים את מסגד אל-אקצא". בתום אותה דרשה התפרע המון פלסטיני ויידה אבנים לעבר כוחות הביטחון. שלושה שוטרי מג"ב נפצעו.



בית המשפט העליון קיצר לפני מספר שבועות את עונשו של סלאח בחודשיים וקבע כי הוא ירצה תשעה חודשים. השופט סלים ג'וסראן טען כי יש להשאיר את הרשעתו של סלאח בגין הסתה לגזענות על כנה, אולם יש לזכות אותו מעבירות של הסתה לאלימות והציע לדון אותו לשישה חודשי עבודות שירות בלבד.



בחודש נובמבר החליט הקבינט המדיני-ביטחוני להכריז על הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל כהתאחדות בלתי מותרת המוגדרת מחוץ לחוק.


בהמשך להחלטה חתם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון על ההכרזה בהתאם לסמכותו לפי תקנות ההגנה. 



בהודעת הממשלה נכתב: "הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מוביל מזה שנים מסע הסתה שקרי שכותרתו 'אל אקצא בסכנה', המאשים את ישראל בטענות שווא של כוונות לפגוע במסגד אל אקצא ולהפר את הסטטוס-קוו. במסגרת זו הקים הפלג הצפוני מערך פעילים בשכר (מוראביטון/מוראביטאת) שנועד ליזום פרובוקציות בהר-הבית. פעילות זו הביאה להגברה משמעותית של המתיחות בהר-הבית. חלק ניכר מהפיגועים בעת האחרונה התבצעו על רקע הסתה ותעמולה זו". 



בעקבות ההכרזה בוצעה פעילות נרחבת במסגרתה נמסרו צווי סגירה במשרדיהם של 17 עמותות ומוסדות ברחבי הארץ (אום אל פאחם, יפו, נצרת, כפר כנא, טורעאן, באר שבע ורהט), וכן נערכו חיפושים ב-13 מתוכם. בפעילות זו השתתפו כוחות של משטרת ישראל ושב״כ, לרבות כוחות של כלל מחוזות המשטרה ובדגש על חוף, צפון, דרום, תל אביב ולהב 433.



במסגרת הפעילות נתפסו חומרים, מחשבים, מדיות, מסמכים וכספים, וכן הוקפאו חשבונות בנק שעל פי החשד שימשו את המוסדות והעמותות במסגרת פעילותה של התנועה כנגד ביטחון המדינה.