חודש לאחר שוועדת השחרורים דחתה את בקשתו לקיצור שליש מעונשו, הגיש הנשיא לשעבר משה קצב בקשת חנינה מהנשיא ראובן ריבלין. מבית הנשיא נמסר כי "היום הגיעה בקשת חנינה עדכנית עבור משה קצב. כנהוג לגבי כל בקשת חנינה, היא הועברה לטיפולה של הלשכה המשפטית בבית הנשיא".



הבקשה הוגשה מטעמה של משפחת קצב, באמצעות עו"ד ציון אמיר. כזכור בשבוע שעבר הודיעו פרקליטו של קצב, כי הם מתכוונים להגיש לנשיא בקשת חנינה, על רקע מה שתיארו "מצבו הנפשי הקשה" של הנשיא לשעבר. פרקליטיו של קצב העריכו כי אם חוות הדעת הפסיכיאטרית שתצורף לבקשה תצביע על כך שמצבו הנפשי של קצב אכן הדרדר, טובים הסיכויים שהנשיא ריבלין יחתום על בקשת החנינה. יצוין כי על שולחנו של ריבלין הייתה מונחת בקשת החנינה הישנה מטעם משפחת קצב שהוגשה עוד בתקופת כהונתו של הנשיא הקודם שמעון פרס, אך כעת על פי הנדרש בשל התחלפות הנשיא הוגשה בקשה חדשה שהועברה על פי הנוהל המקובל לטיפולה של מחלקת החנינות במשרד המשפטים ולעיונה של שרת המשפטים.



בהחלטה של ועדת השחרורים נכתב כי "בפנינו אסיר המכחיש את העבירות שביצע, שממשיך וטוען לחפותו למרות פסקי הדין בעניינו, וממשיך להיות עסוק בהוכחת חפותו כפי שהדבר בא לידי ביטוי בדבריו בפנינו, כאילו ולא היה כלל הליך משפטי, והוא ממשיך אותו גם היום. מדובר במי שלא עבר כל טיפול סביב העבירות שביצע, למעט אותן מסגרות חינוכיות, בתי המשפט קבעו מפורשות שמדובר בעבירות חמורות וציינו את חומרת הפגיעה בקורבנות והפגיעה בנפשן, נפגעות העבירה הביעו עמדתן לשלילה בפני הוועדה, גורמי הטיפול הביעו את עמדתן בחוות הדעת השונות. לדעת חברי הוועדה לא יהיה בכוחה של התוכנית הפרטית למנוע המשך התנהלות לקויה, עיסוק אובססיבי בחפותו, ואולי גם המשך פגיעה בנפגעות העבירה, ולא יהא בה למנוע את אותו סיכון שנקבע בחוות הדעת כלפי נשים". 



הכדור עובר אליו. הנשיא ריבלין. צילום: אריק סולטאן
הכדור עובר אליו. הנשיא ריבלין. צילום: אריק סולטאן



בתחילת החודש דווח שגילה קצב, רעייתו של הנשיא לשעבר, נפגשה פעמיים עם הנשיא ריבלין על מנת לבדוק את האפשרות שבעלה יקבל חנינה. על פי הדיווחים, נרמז לה כי הסיכויים לחנינה לבעלה אפסיים. עוד דווח כי בחודשים האחרונים היו שתי פגישות בין גילה קצב לנשיא ריבלין כאשר הפגישה האחרונה היתה בחודש ינואר. במהלכה נרמז למשפחת קצב כי הסיכויים אפסיים ולכן מיד לאחר הפגישה הלכו לוועדת השחרורים.  



בתגובה להחלטה, אמר עורך דינו יהושע רזניק, כי הוא "נשאר עם תחושה קשה של אפליה של קצב מול אסירים אחרים, שגם הם ביצעו עבירות מין, לא הודו, ושוחררו בשליש".



לאחר החלטת הוועדה, הביעו בסביבתו של קצב זעם על הרשות לשיקום האסיר (רש"א), שהבטיחה להצהיר כי תוכל לקחת את קצב תחת חסותה ואף החלה בגיבוש תוכנית לשיקומו, אך ברגע האחרון התקפלה וחזרה בה.



על פי עורכי הדין של קצב ומקורביו, רש"א חזרה בה במפתיע מעמדתה בלחץ הפרקליטות, התקשורת, או גם וגם. בימים האחרונים שוחחו בכירים ברשות עם שניים מפרקליטי קצב פעמים רבות. לדברי הפרקליטים, השיחות התקיימו ביוזמת אנשי הרשות. לפחות אחת השיחות הללו, על פי גורמים הקרובים למשפחת קצב, מוקלטת. בשיחות נשמעים בכירים ברשות לשיקום האסיר מצהירים כי מדיניות הרשות הקודמת, שלפיה אין לרשות עניין ויכולת לבצע הליך שיקום בקצב, השתנתה. "בכיר מאוד ברשות אמר שיש לו נדודי שינה וייסורי מצפון, והם קיימו כמה דיונים והחליטו ללכת על תוכנית לשיקומו של קצב". בין הצדדים אף החלו מגעים לגיבוש תוכנית כזו.