חשד לרצח כפול על רקע רומנטי בראשון לציון: שתי גופות של בני זוג, גבר (34) ואישה (29) נמצאו היום (רביעי) בדירה ברחוב פיק"א בראשון לציון. ככל שמתקדמת החקירה, במשטרה מעלים חשד לפיו מדובר באירוע של רצח כפול והחוקרים ניהלו מצוד בניסיון להתחקות אחר עקבותיו של המחסל, בן זוגה לשעבר של הנרצחת.



זירת הירי בראשון לציון

תחילה היה מדובר בחשד לרצח והתאבדות, אולם בדיקות של חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי ועדויות שנאספו במקום מעלים חשד כי לכאורה מדובר ברצח כפול, שבוצע ע"י בן הזוג לשעבר, שהכיר את בני הזוג ונמלט מהזירה לאחר הירי. יש להדגיש כי בשלב זה לא נשללים כיווני חקירה נוספים. 



האירוע החל עם הדיוח למשטרה ולמד"א על ירי בעיר, בעקבותיו כוחות משטרה גדולים של מחוז המרכז הגיעו למקום. ממד"א נמסר כי קיבלו דיווח על גבר ואישה מחוסרי הכרה בדירה בראשון לציון ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם של השניים. פרמדיק מד"א אופיר שיש שהגיע למקום סיפר: "בתוך הדירה ראינו גבר ואישה כבני 30 מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הם היו ללא רוח חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".



זירת הירי בראשון לציון. צילום: עוזי פרלמוטר, תיעוד מבצעי מד"א





האירוע היום מתרחש כשבוע אחרי הטרגדיה ברמת גן, כשנערה בת 17 נהרגה מפליטת כדור מכלי נשק. הצעירה, ויטל ברמש, פונתה לבית החולים "איכילוב" שבתל אביב לאחר שקיבלה החייאה וטיפול ראשוני בזירת האירוע, אך בבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. הפציעה נגרמה, ככל הנראה, מפליטת כדור מנשקו של בן זוגה החייל. לדבריו, זמן קצר אחרי שיצא מהחדר שמע קול ירי וכשחזר לחדר זיהה את חברתו כשהיא פצועה באזור החזה.



מוקדם יותר היום, בית הדין הצבאי בקסטינה האריך את מעצרו של החייל. התביעה הצבאית ביקשה בין היתר לשמור את שמו אסור בפרסום מאחר וביקשה להאריך את מעצרו להמשך החקירה. החייל שינה את גרסתו בחקירה וסיפר כי הוא התרשל בשימוש בנשק לאחר שיצא מן הבסיס עם מחסנית בהכנס ולא פרק כראוי את נשקו בניגוד לגרסה הראשונית לפיה היא שיחקה עם הנשק וכדור נפלט. השופטים קבעו כי מחומר החקירה עולה שהחשוד לא דבק בגרסתו וטען בחקירה ראשונה כי הגיע לזירה לאחר הירי.



זירת פליטת הכדור ברמת גן. צילום: אבשלום ששוני
זירת פליטת הכדור ברמת גן. צילום: אבשלום ששוני