נציבות שירות בתי הסוהר הודיעה היום (שבת) כי תגביל את ביקוריהם של עורכי דין בכלא, זאת בעקבות הפרסום בערוץ 2 אודות מגמה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט המרצה עונש מאסר בכלא מעשיהו, לשכור את שירותיהם של 37 עורכי דין.



הפרסום אודות הביקורים התכופים גרם לנציבות שירות בתי הסוהר לבצע עדכון נוהל שירות בתי הסוהר לביקורי עורכי דין. עד היום, על פי חוק, רשאי היה כל אסיר לפגוש את פרקליטיו ללא הגבלה. אלא שהחוק הסמיך את נציבות שב"ס לקבוע גם התניות וכללים.



עתה מסתבר כי בנציבות הבינו את ההשלכות של הביקורים התכופים של עורכי הדין המגיעים לבקר את אולמרט ואסירים אחרים, ועדכנו את הנוהל כך שביקורי עורכי דין יוגבלו. על פי הנוהל החדש יוכל אסיר לקיים עד שלושה ביקורים של משרדי עורכי דין בשבוע ולא יותר מביקור של משרד אחד ביום.  בשב"ס מציינים עוד כי בכל ביקור יכולים להצטרף מספר עורכי דין מאותו משרד בלבד וכי אורך הביקור יעמוד על כ-45 דקות.



כזכור, בחודש פברואר אולמרט החל לרצות 19 חודשי מאסר לאחר שהורשע בקבלת שוחד ובשיבוש הליכים. בתוך כך ביום חמישי הודיעה הפרקליטות לפרקליט הצמרת נבות תל צור כי היא שוקלת להעמידו לדין בשל התנהלותו בעת שייצג את  אולמרט בפרשת הולילנד. תל צור חשוד בעבירות של שיבוש מהלכי משפט והדחה בעדות. 



נבות תל צור. צילום: פלאש 90
נבות תל צור. צילום: פלאש 90



על פי החשד, פעל תל צור מטעמו של אולמרט לסיכול הסדר טיעון שעמד להיכרת בין התביעה ובין עוזרתו של אולמרט, שולה זקן. הפרקליט פעל לכאורה כדי למנוע את הפיכתה של זקן לעדת תביעה נגד אולמרט, באופן שעלול היה לפגוע בו ולסבך אותו. על פי הודעת הפרקליטות, במסגרת זו, נפגש תל צור עם זקן ובני משפחתה, בלא ידיעת סנגורה, ניסה להניא אותה מלחתום על הסדר הטיעון ולהשפיע על תוכן עדותה כעדת תביעה.



בתום הפגישה מייחסת לו הפרקליטות כי הציע לה סיוע כספי מטעמו של אולמרט. בהמשך על פי החשד, אף הציע לזקן הכפלה של התמיכה הכלכלית שקיבלה עד אז וכן סיוע במימון סנגור פרטי, אם תחליט שלא להמשיך להיות מיוצגת על ידי עורך דינה דאז.