פרשת העיתונאית: מתה מפצעיה היום (ראשון) אמה של העיתונאית ספיר ניסני, כחודשיים לאחר שבתה שפכה עליה שמן רותח. ניסני נעצרה כזכור, על ידי המשטרה בחשד לניסיון גרימת מוות לאחר שעל פי החשד כאמור, שפכה על אמה שמן רותח בשנתה וגרמה לה לכוויות קשות. עו"ד גיא עין צבי, המייצג את ניסני מסר כי "המשטרה אפשרה לספיר להתייחד עם אמה לפני שנפטרה, הראיות מצביעות כי מדובר בתאונה ולא במעשה מכוון".



מצבה של האם היה אנוש והלך והחמיר מרגע האירוע והיא אושפזה בבית החולים "תל השומר" ושם גם נקבע היום מותה. בפרקליטות ובמשטרה יבקשו לבצע נתיחה בגופתה של המנוחה וזאת כדי לקבוע באופן נחרץ את סיבת מותה. במקביל, לאחר שביצעו חוקרי תחנת משטרת כפר סבא השלמות, ייערכו בפרקליטות לצורך הגשת כתב אישום כנגד ניסני בגין עבירה של גרימת מוות ברשלנות. המשטרה תבקש כבר בבוקר להאריך ב-10 ימים נוספים את מעצר הבית של ניסני כדי לאפשר לחוקרים לסיים את החקירה בפרשה. כזכור, לפני כחמישה שבועות הגיעו פרקליטה של החשודה עו"ד עין צבי מהסנגוריה הציבורית, המשטרה והפרקליטות להבנות בדבר שחרורה למעצר בית של ניסני.
 

הכחישה את החשדות


לאחר שתמו 30 ימי המעצר, נעתר בית המשפט לבקשת המשטרה והאריך את ימי המעצר כשנכון להיום היא שוהה עדיין במעצר בית. החקירה החלה עם אשפוזה של האם במצב קשה בבית החולים "שיבא" לפני כחודשיים, מה שהוביל למעצרה של ניסני. ניסני הכחישה את החשדות נגדה וטענה כי השמן הותז לעבר אימה שעה שהיא עצמה נכנסה לחדר השינה של האם עם מחבת רותחת כדי להוסיף תבלין ולרוע מזלה מעדה על השואב אבק הרובוטי. במהלך מעצרה עומתה עם אחותה הצעירה אולם גם כך התקשו החוקרים לגבש נגדה תשתית ראייתית לעבירה מכוונת.

"לא יעלה על הדעת מצב שבו אדם ניגש עם שמן רותח לחדר שינה כדי לערבב את השמן עם תבלינים, כפי שטענה, שלכאורה היו באותו חדר. האם לא נכון יותר להביא את התבלינים למטבח?", אמר גורם בכיר המעורה בפרטים. עוד מפקפקים בגרסתה של החשודה שלא ידעה להסביר כיצד קרה שאמה היא הנפגעת היחידה באירוע והיא עצמה יצאה ללא פגע. "במקרה שבו השמן נשפך לכאורה בטעות, גם החשודה היתה אמורה להיפגע מאותו שמן", אומרים גורמים המעורים בפרטים.

עו״ד עין צבי שמייצג אותה מטעם הסנגוריה הציבורית אמר בחודש שעבר כי היא מכחישה שניסתה לפגוע באמה, והיא זו שטיפלה בה לאחר האירוע והזעיקה את מד״א. הצעירה מסרה את גרסתה לאירוע המצער. החקירה בעיצומה ואנו ממתינים להשלמתה". עוד אמר פרקליטה: "כולם חורצים את דינה וחלק מהמרואיינים בתקשורת מתחרטים שלא אשפזו אותה בעבר" והוסיף: "כולם מתייחסים אל המעשה כאילו נקבע שהיא כבר עשתה. מתעלמים מהאמירות של אמא שלה רגע לפני שהיא הורדמה בבית החולים שהיא אמרה שהיא לא מאשימה אותה, אף אחד לא מתייחס לזה. מישהו מתייחס לזה שהיא זו שטיפלה באמא שלה מיד לאחר התאונה המצערת הזו, שהיא התקשרה לזרז את מד"א?".